Lufte hodet.

?

!?!?

Guest
God kveld/ natt eller morgen, alt etter som når dere leser dette.

Jeg beklager allerede for et laaangt, mulig uoversiktlig innlegg og masse sutring, jeg må bare få lufta meg litt..

Jeg og mannen min har vært sammen i noen år, å vi har en sønn på tre år sammen. Like før jeg ble gravid, ble det slutt mellom oss. På veeldig kort tid, fikk han seg ny dame ( han lå også med mange på tiden i mellom, meg selv inkludert ) jeg derimot, hadde ett " one night stand " dette er noe han bruker i mot meg for alt det er verdt, på flere måter. Da han synes det jeg gjorde var verre, enn det han gjorde. ( Han hadde ingen spesielle relasjoner til vedkommende jeg lå med, bortsett fra kjennskap til broren hans ) men, det var det faktumet at Jeg hadde under en tidligere anledning gitt utrykk for at Jeg synes han jeg lå med var så ufattelig stygg - noe jeg å gjør. Men med den promillen jeg hadde den kvelden, å hvordan jeg selv hadde det, skjedde det DESSVERRE bare.. jeg angrer, å det meget, å ikke bare ovenfor mannen min, men meg selv - MEST meg selv.

Det er ufattelig mye som er galt i forholdet vårt, uten tvil å det er jeg klar over.

Men uansett da, han selv er jo perfekt. Under en uke etter det ble slutt, Hadde han allerede ny kjæreste. Min barndomsvenn. Etter litt frem og tilbake så ble jeg jo gravid, med mannen min, vi flyttet sammen å fortsatte som ingenting var hendt, fra hans side. One night standet mitt som skjedde for fire år siden, blir fortsatt nevnt - senest i dag, under en samtale som ikke hadde NOE med saken å gjøre, i det heletatt. Det er nok derfor jeg trenger å få luftet meg litt..

Han derimot, har en kronisk sykdom - utroskap. Jeg merka det relativt tidlig i forholdet egentlig, men han lovte at det var en feiltakelse, å virka oppriktig lei seg over det som skjedde. Men det slutta jo ikke, det har vært opp til 10-15 ganger minst, at jeg har funnet ut han har vært på ulike datingsapper, delt nakenbilder av seg selv, å fått tilbake - å han har vært å fysisk møtt flere. Tilogmed gått så langt, at han har sendt finere meldinger til de han har chatta med, enn meg - å da tenkjer eg kjærlighets meldinger. Med både at han er glade i de ( spesielt en ) å gleder seg til de kan møtes igjen - hun vet om meg, da hun har blokkert meg å flere av mine på sosiale medier. Han har full tilgang på min telefon, med kode og alt, jeg har ikke det på hans, å vi skjønner alle hvorfor.. hvergang dette har blitt ett tema, så klarer han på magisk vis å snu det om til meg, å jeg som ender opp med å beklage for at Jeg har snoka på telefonen hans.

Såå, hvorfor sitter jeg her da? Fortsatt sammen med han? Etter så mange år med utroskap som jeg har vært klar over? Hvorfor drar jeg ikke min vei?

Dette er spørsmål jeg spør meg om ofte. Å vi prøver å gjøre det slutt, litt nå og da, å ta litt tid bort ifra hverandre, det funker aldri ass.. ender bestandig opp sammen igjen. Å slik tror jeg det alltid kommer til å være. For resten av livet. Det er bare så sinnsykt kjipt, for uten å være for klisje, så er det min aller beste venn. Ingen jeg ler så mye med, og av, som han. Han får meg oftere til å gråte av latter, enn av sorg. Heldigvis. Skulle bare ønske vi fikk det til å funke på alle hold. Men det gjør vi ikke.
 
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne...

Men aller først... Er dette et sunt sted for en 3 år gammel gutt å vokse opp? Skal han altså vokse opp og tro at dette er et sunt og normalt forhold mellom mann og kvinne? Jeg tror ikke det. Han kommer til å "arve" denne måten å være en familie på. Er det det du vil?

Jeg sier ikke at mannen din har all skyld, men tror han at han skal kunne styre deg som han vil? Han har ingen rett til fult innsyn på din mobil og kunne snoke som han vil i dine ting, og så skal ikke du få lov?

Du må bare manne deg opp og enten snakke med ham eller komme deg bort. Dette er ikke sunt for noen av dere, og aller minst for sønnen deres.
 
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne...

Men aller først... Er dette et sunt sted for en 3 år gammel gutt å vokse opp? Skal han altså vokse opp og tro at dette er et sunt og normalt forhold mellom mann og kvinne? Jeg tror ikke det. Han kommer til å "arve" denne måten å være en familie på. Er det det du vil?

Jeg sier ikke at mannen din har all skyld, men tror han at han skal kunne styre deg som han vil? Han har ingen rett til fult innsyn på din mobil og kunne snoke som han vil i dine ting, og så skal ikke du få lov?

Du må bare manne deg opp og enten snakke med ham eller komme deg bort. Dette er ikke sunt for noen av dere, og aller minst for sønnen deres.


Det som er, vi krangler aldri forran barnet vårt, slik at han Har på noen måte ingen innsyn til hvordan vi har det på den fronten. Kun den gode stemninga, over at han Har to foreldre som alltid setter han og hans behov først. Jeg vet min mann er en ufattelig flink far. Å som sagt, barnet vårt vet ikke hvordan denne siden av oss er. Rett og slett fordi at 99% av tiden jeg har færska samboeren min på dette. er det ikke noe han selv " vet ". Jeg klarer ikke å gå. Jeg har prøvd, men klarer ikke. Dette her høres helt sinnsykt ut, men kroppen min klarer ikke å dra fra han. Denne gangen som ble nevnt ifht til bruddet, endte opp med sykehusinnleggelser, oppkast og besvimelser i hytt og pine.
 
Det som er, vi krangler aldri forran barnet vårt, slik at han Har på noen måte ingen innsyn til hvordan vi har det på den fronten. Kun den gode stemninga, over at han Har to foreldre som alltid setter han og hans behov først. Jeg vet min mann er en ufattelig flink far. Å som sagt, barnet vårt vet ikke hvordan denne siden av oss er. Rett og slett fordi at 99% av tiden jeg har færska samboeren min på dette. er det ikke noe han selv " vet ". Jeg klarer ikke å gå. Jeg har prøvd, men klarer ikke. Dette her høres helt sinnsykt ut, men kroppen min klarer ikke å dra fra han. Denne gangen som ble nevnt ifht til bruddet, endte opp med sykehusinnleggelser, oppkast og besvimelser i hytt og pine.
Hva mener du med sykehusinnleggelser oppkast og besvimelse?

Høres ikke ut som du har det godt sammen med han. Du er jo lei deg fordi han er slik.. hadde pakka kofferten og reist.
 
Kan du skaffe deg en psykolog eller annen terapaut, med formål om å finne styrke til å gå? Siden det gikk så dårlig med deg sist vil du lett få henvisning fra legen din, bare du er ærlig.

Jeg måtte selv gjennom nesten 2 år i terapi for å finne styrke å komme meg ut av et tidligere forhold. Det går an :)

Det er helt klart mannen din har et dårlig kvinnesyn, som sønnen deres vil merke. Han trør jo over hele deg, uten en eneste konsekvens.. Det er så respektløst at jeg får frysninger!

Først må du skifte pin kode på tlf, og andre passord. At han kontrollerer dine medier, uten å gi samme innsyn tilbake er manipulerende og sier mye om hvilken verdi han gir deg. Når han stadig vekk tar opp ditt ligg, som ikke var utroskap, er det kun for å holde deg nede - i beste psykopatiske stil. Du må jo minnes om hvor dritt du er, og hvilken bedre måte å gjøre det på enn å minne deg om at du var så ekkel å ha sex med han fyren? Æsj liksom.

Du gjorde ingenting galt. At en mindre tiltrekkende fyr ga deg oppmerksomhet og dere havnet til køys, det har barnefaren din faktisk ingenting med! Det er fort gjort, og water under the bridge som det heter. Helt forståelig i din desperate situasjon, der du følte verden raste sammen. Vært der og gjort det, la det gå :)

Du kan jo prøve å foreslå parterapi hos familievernkontoret først om du vil, selvom jeg tvilet på at du får ham med deg. Så er det gjort

Det må bli slutt på at han er Gud og du er en blind disippel, så mye er i hvert fall sikkert.

Masse masse lykke til! Jeg håper du kommer deg vekk, om det så tar noen år.

Du er verdt utrolig mye mer enn dette ❤
 
Last edited:
Jeg synes dette er et manipulerende forhold fra hans side. Han har gjort mye mer enn du,likevel er det du som skal bli konfrontert med ting som til og med skjedde da det var slutt. Det er du som skal kontrolleres på mobil,mens du ikke får se hva han gjør på mobilen.

Du skriver at han er din beste venn. Nei. Det er han ikke. En god venn vil aldri glemme at han eller hun er det, og vil aldri behandle en venn slik han behandler deg. Han manipulerer deg. Gir deg oppmerksomhet når du må ha det for at du skal føle deg spesiell,og så herjer han fritt som han vil resten av tiden. Det ender med at DU føler deg dårlig,og han har til og med fått deg til å tro at han er uunnværlig for deg,at du ikke kan leve uten han.

Du burde lese om psykisk vold i forhold, og se om ikke du synes en del punkter der stemmer. Når du ser det for hva det er,vil det bli lettere å gå. Du og sønnen din fortjener bedre, han ødelegger deg på denne måten.
 
Den nakne sannheten er dessverre at det ikke er kvaliteten alltid som gjør at man velger å bli i slike forhold, heller kvantiteten.

Det er ikke mye som er bra for deg i dette forholdet, men fordi dere har vært sammen så lenge så tenker man at man umulig kan leve uten partneren.

Jeg måtte gå fra min x flere opptil flere ganger i flere måneder, før jeg greide å forlate han til slutt, for innerst inne visste jeg at de tingene han gjorde mot meg ikke var akseptable på noen måte, men fordi jeg forble en "underdog" i ekteskapet var jeg overbevist om at jeg aldri kom til å greie meg uten ham. Likevel tok det lang tid før jeg endelig kunne bli kvitt x-bassillen, for jeg var så "avhengig" av han, både pga min personlighet, opplevelser men også fordi han var en psykopat.
Forskning sier at i snitt drar en kvinne fra en slik partner minst 4 (eller var det 6?) ganger før hun endelig greier å "dirket" seg løs fra en slik manipulerende partner.


Sitter her med ny mann i ny tilværelse og i sikkerhet, der jeg vet min verdi og ikke lar han tråkke på meg for jeg har lært av tidligere erfaring. Men han er også en som prissetter og sier han ikke kan forstå hvordan min tidligere mann ikke kunne prissette meg, en slik omtenksom kone er det jo alle menn ønsker seg og at han ikke kan tenke seg en mer uheldig mann enn min x, som sørget for å miste et slikt bra menneske fra sitt liv!

Skriver jeg alt dette for å skryte av meg?
Nei, jeg skriver det fordi jeg vil vise, at om ikke han prissetter deg så fins det mange andre gode ordentlige menn der ute som vil gjøre det.
Selvfølgelig tar ting tid og jeg slet i flere år enn gjennomsnittet(forskning viser at kvinner i snitt bruker 4 år på å gå videre i forhold til men som er klare for nytt forhold i snitt ca 1 år etter brudd) fordi personligheten min var så sterkt påvirket, men det gikk jo videre for meg også og jeg lærte mye om livet, så jeg prissetter det på en annen måte idag. Som noen over anbefaler også, ta kontakt med en god psykolog også, der vil man finne mye støtte og veiledning mht egne tanker, valg og grenser.

Lykke til min venn, jeg håper du kommer deg løs for du er verdt så mye mer!
 
Jeg trur desverre han har en form for kontroll på deg. Gjør du det slutt så burde du dra på ett krisesenter eller noe. Då kan du få hjelp til å holde fast ved det. En psykolog kan også hjelpe deg uansett hva du velger. Sånne forhold kan tære på deg psykisk og man skjønner ikke alltid at det skjer selv.
 
Trist at du verdsetter deg selv så lite. «han er min beste venn» jeg vet ikke med deg. Men jeg har ikke venner jeg ikke kan stole på, som bruker mine feilgrep imot meg, og som lyger til meg. Livet er rett og slett for kort til det.
 
Når han er kronisk utro, så bryr han seg rett og slett ikke om deg og dine følelser. Jeg ville ikke ha kalt han hverken en venn eller kjæreste! Du fortjener SÅ mye bedre enn det der og det håper jeg virkelig du klarer å innse med tiden. Du fortjener enn mann som bryr seg om deg, som verdsetter deg og som viser deg den respekten du fortjener. Og barnet ditt fortjener en mamma som har det bra! Sett ned foten og vis at du ikke vil bli trøkka på. Han fortjener ikke dere i det hele tatt når han holder på som han holder på!
 
Back
Topp