Luft smerter

LillTrille

Glad i forumet
Hei alle sammen;) Vår lille gutt sliter litt med luftsmerter, men det blir mere smil enn gråt. Men jeg lurer på om disse smertene er noe som går over ved 3 mnd alderen?  

Er det noen som har noen råd i forhold til disse smertene? Har prøvd å drikke te med malt men det funket ikke så bra;)

Har hørt at 3mnder er en magisk grense ved kolikk o.l., men har ingen erfaringer selv :)

Er han glupsk? Jeg må pumpe litt før mating slik at det skal bli mindre "trykk". Da slutta hun å sluke luft. Har du forsøkt å kutte ut diverse matvarer som kan forårsake luft? Her er desverre sjokolade fyfy :/

Ammer du eller gir flaske? Hos oss ble det betydelig mindre magevondt etter at jeg sluttet å amme fra begge bryst ved hvert måltid. Nå får snuppa drikke den ene puppen helt tom, sånn at hun også får i seg den fete ettermelken (smører tarmene og gir lengre metthetsfølelse) og ikke bare den tynne formelken. For mye formelk kan gi luftsmerter, grønn avføring, hyppig spising etc. Hun får det andre brystet kun hvis hun er mer sulten :) Også er vi nøye på å alltid få rapet, gjerne en gang midt i måltidet også - siden hun sluker en del luft i starten når hun er sulten og glupsk. 

Back
Topp