Luft i magen

the_miss84

Elsker forumet
Hei.
Snuppa mi er nå 6 måneder, og har spist ett grøtmåltid til lunsj nå i flere uker.
(Bruker Hipp sin risgrøt med banan og fersken). Problemet er at hun har fått så mye luft i magen. Ikke noe problem på dagtid egentlig, men på natta våkner hun ofte og har tydelig ubehag. Ellers fungerer magen som normalt. Sviskemos/saft gjør det enda værre virker det som.
Noen som opplever det samme? Burde jeg kanskje prøve en annen grøt?

Håper på svar, og at jeg får tid til å være litt mer aktiv her fremover [:)]
 
Vil ha en grøt som blandes med vann, orker ikke det pumpe-styret, så da er det vel bare vanlig risgrøt fra Nestlè som står igjen å prøve, så vidt jeg vet?! (Siden pappan hennes har cøliaki, vil jeg være ekstra forsiktig med innføring av grøt med gluten).
Hun ligger masse på magen, og promper masse hele dagen, hehe, bare på natta hun ikke klarer å få det ut. Men det tyder vel på at det er noe hun reagerer på kanskje, er vel ikke normalt med så mye luft?!
Ikke lett dette her assa!  Langt ble det og[:)]
 
hmm..ja da forstår jeg..men dere må jo alikevell begynne litt forsiktig med gluten en gang,og er sikkert lettere å gjøre det nå enn senere..men det bestemmer dere selv[;)]
 
vet ikke hva du skal gjøre jeg,hadde ringt til hs jeg..ivertfall så lemge hun sliter med masse luft i magen på natta..kan jo være grøten også hun reagerer på?
 
er det kun grøt hun får?
 
Ja, det er sant det med innføring av gluten. Tenkte bare det var greit å være helt vant med trinn 1, før vi startet på trinn 2?
Men er kanskje bare å prøve seg frem. Merker det sikkert fort om hun reagerer på den. Spurte HS om dette forrige uke, men hun hadde ikke noe spes. fornuftig å komme med egentlig.
Hun har fått litt fruktmos til dessert, men det fikk hun til lunsj en god stund vi begynte med grøt, så det er ikke den hun reagerer på [:)]
 
ja det er sant,men er jo mer at 4 mnd grøtene er lettere å fordøye enn 6 mnd grøten,er derfor de helst skal få de i starten[:)]men får hun 1 eller 2 måltider med grøt?
 
Oki. Får kanskje ta en tur ut og kjøpe en ny grøt da. Så får vi se hvordan det går.
Har foreløpig bare gitt ett måltid sånn i 12-tiden på dagen. Nærmer oss vel full porsjon nå tenker jeg. Prøvde med ett kveldsmåltid i tillegg, men da sov hun jo dårligere enn noen gang, så har ikke prøvd siden.
Tusen takk for at dere svarer jenter [:)]
 
ja det er ivertfall verdt å prøve[:)] må bare si at snuppa mi blir hardere i magen av havregrøtene eller hvetegrøtene[:)]så kjøper du havregrøt så ville jeg hatt litt sviskesaft/sviskemos i[:)]
 
Oki. Takk for tipset! Hun elsker sviskemos, så det burde ikke by på problemer [:D]
Er jammen meg mye å sette seg inn i når vi har kommet til dette stadiet med fast føde.
 
ORIGINAL: Stompa

Ville bare si at vår helsesøster sa at det var det samme om man brukte den grøten fra 4 eller 6 mnd...

Litt rart egentlig, for som ei her skreiv er vel trinn 1 lettere for magen for de små i begynnelsen...

 
ja det var rart..snuppa begynte ivertfall å bli mer herd i magen etter vi begynte med 6 mnd grøten,men vi begynte også med havregrøten,men nå har hun fått hvetegrøten en god stund og magen er normal[:)]
 
Min baby får også masse luft i magen av grøt. Det er helt utrolig, for han har fått grøt bare 5 dager, og vi får ikke i ham mer enn en t-skje. Jeg er helt sikker på at det er grøten som gir luft, for det har ikke vært 5 dager etter hverandre, og han er helt fin de dagene han bare ammer. Han har aldri vært noe plaget av luft tidligere. Som du forstår så aner ikke hva du kan gjøre med det, men dersom du finner en løsning, så håper jeg du forteller om det. Jeg skal vente spent på hvordan babyen din reagerer på en annen type grøt.
 
Hvilken grøt har du gitt? Kan jo være at magen til din lille kanskje trenger litt tid på å bli vant. Men hørtes veldig ut som min. Hun har heller aldri hatt no luft i magen tidligere. Nå skal jeg prøve å kun amme noen dager, også skal jeg prøve Nestlè sin havregrøt med ris og hvete (4 mnd). Skal si fra hvordan det går [:)]
 
Han har fått risgrøt. Jeg håper at han bare trenger litt tid til å bli vant til den, så jeg venter litt til før jeg prøver å bytte grøttype. Lykke til med havregrøten![:)]
 
Back
Topp