Luft i magen

Iddi10

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
He.rre.gud.

dette tar knekken på meg. Har dere også luft i magen? Ser ut som jeg er i siste trimester, magen min er steinhard og jeg får så utrolig knip. Noen som har noen tips?

auauau
 
Har også ekstremt oppblåst mage, men heldigvis fungerer den helt ok :p men for min del fungerer kroppen og magen best med aktivitet :)
 
Jeg har så mye luft i magen jeg også, og er skikkelig oppblåst (ser veldig gravid ut enkelte dager, men det er jo ikke litt gravidmage enda, er bare 8+4, haha :bag:). Og så raper jeg uanstendig mye. Det er nytt for gravide meg, men har googlet meg til at det er atter en graviditetsgreie som noen sliter med. :wtf:

Tips nummer en er å drikke masse vann. Når saker beveger seg tregere gjennom tarmene pga svangerskap, så absorberes mer væske enn til vanlig. Så for å unngå at avføring blir veldig hard kan det å drikke vann gjennom hele dagen hjelpe. Og spise fiberrik mat, masse frukt og grønt. Ellers er det alltid godt for kroppen og fordøyelsessystemet å være fysisk aktiv.

Et annet tips for å løse litt i forstoppelse er å ha en ss hele linfrø i et bitte lite glass med vann over natten, så drikke det i en smoothie (ikke ha det i blenderen), eller sammen med yoghurt eller noe der frøene ikke tygges så veldig. Evt ta det som en litt slimete shot og bli ferdig med det. Ikke så digg, men det funker. ;)
 
Back
Topp