luft i magen..

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
finnes det noe vi kan ta for å hjelpe? har tidligere brukt redugas, da jeg sliter med mye luft i magen fra før.. denne er ikke anbefalt til gravide, og jeg har nå så mye luft i magen at den er helt stinn! tar laktulose for å hjelpe på treg mage, men misstenker at den gjør meg enda mer oppblåst!

edit: jeg går tur, unngår mat som gir mer ludt i magen, drikker masse vann, kuttet ut brus osv.. og dette hjelper ikke

Jeg sliter med det samme, har så mye luft i magen at det gjør vondt til tider...
Var samme sist gang, det bedret seg litt etterhvert.

Da jeg var 7 uker på vei sist måtte jeg bruke gravidbukser, da det ikke var mulig å lukke vanlige bukser... noen uker senere passet buksene igjen...
gleder meg til dette går over! gleder meg til det er babykul, ikke prompekul :P

*sniker*
Du kan bruke Minifom :) Tar maxdose hver dag, og måtte gjøre det gjennom hele forrige svangerskap også. Laktulose har luft i magen som kjent bivirkning, så kanskje best å prøve noe annet enn det mot treg mage.

Her hjelper det å minke kaffeinntak oh spise en eller to stenger med selleri på tom mage! Potet hjelper også, og å redusere inntaket av hvete og bearbeidete produkter. Merker magen er ekstra ømfintlig nå..:wtf:

og masse vann.. evt kan man ty til low foodmap dietten. Er jo veldig plagsomt med all denne lufta så jeg synes det er verd å ty til litt ekstreme tiltak:p

Godt vi er fler!:wacky:
Romsterer å bulder så fælt nedi magen pga luft :laughing002

Lactulose kan nok gjøre deg mer fisen ja. Så med mindre du er forstoppet ville jeg roet ned den. Ellers prøve å spise litt fiber, ikke så mye mel/sukker. Jeg reagerer ihvertfall på bakevarer/pasta osv. Ellers er vann også fint for fordøyelsen, samt aktivitet som du gjør. Men har blitt mer fisen selv nå, så er ikke sikkert det er så mye man kan gjøre, annet enn å slippe lufta ut:D

Lactulose kan nok gjøre deg mer fisen ja. Så med mindre du er forstoppet ville jeg roet ned den. Ellers prøve å spise litt fiber, ikke så mye mel/sukker. Jeg reagerer ihvertfall på bakevarer/pasta osv. Ellers er vann også fint for fordøyelsen, samt aktivitet som du gjør. Men har blitt mer fisen selv nå, så er ikke sikkert det er så mye man kan gjøre, annet enn å slippe lufta ut:D
spiser glutenfritt, så ikke så mye mel her :P spiser mye fiber fra før, da jeg i utgangspunktet har en vanskelig mage.. dvs jeg er kronisk forstoppa, så må ta noe, ellers er det helt stopp

*sniker*
Du kan bruke Minifom :) Tar maxdose hver dag, og måtte gjøre det gjennom hele forrige svangerskap også. Laktulose har luft i magen som kjent bivirkning, så kanskje best å prøve noe annet enn det mot treg mage.
da skal jeg prøve dem! hva annet kan vi ta som gravide da? :P hjelper ikke endre kosthold, har plagdes med magen i mange mange år, så der er det aller meste prøvd

Jeg har imodium tabletter liggende til når det trengs. Og så har jeg hørt at kiwi på morgenen skal hjelpe :)

Back
Topp