Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det er veldig vondt til tider, blir nesten redd av og til om det er noe galt med babyen.. Men tror bare det er luftsmerter.. Tusen takk for tipsSliter med det all the time, og har veldig mye magesmerter pga. det. Jeg tørr ikke gå på do på jobb nesten heller. Jeg tar lactulose og synes det hjelper litt. I tillegg prøver jeg spise youghurt naturell med varme bær, og mest mulig grovt brød. Kokte grønnsaker gjør det verre egentlig.
Ja det er veldig vondt til tider, blir nesten redd av og til om det er noe galt med babyen.. Men tror bare det er luftsmerter.. Tusen takk for tips
Mitt beste råd er å gå tur i ulendt terreng. For min del var det sykt hvor mye bedre jeg bleHei er det noen andre som også sliter med mye luft i magen? Jeg er i uke 16+3. Noen som har råd eller erfaringer om hvilken mat man bør spise for å få minst mulig luft i magen?
Mitt beste råd er å gå tur i ulendt terreng. For min del var det sykt hvor mye bedre jeg .
Enig, fysisk aktivitet synes jeg også bedrer litt.
Jeg har veldig mye luftsmerter, og merker det blir verre i situasjoner der jeg "må" sitte rolig og i visse posisjoner - som på jobb, eller når vi er på middagsbesøk hos noen. Stort sett ellers har jeg erfart at det å gå en god tur, eller det å strekke seg ut eller krølle seg sammen på sofaen, gjerne med varmeflaske på magen, hjelper en del.
For min del klarer jeg ikke å se sammenhengen mellom hva jeg spiser og luft i magen for tida, det varierer veldig om jeg får vondt eller ikke i forbindelse med måltider, og jeg tror det har mer å si om jeg var skrubbsulten før måltidet og om jeg prater mye i løpet av måltidet enn hva jeg faktisk spiser. Ved stress skal det ingenting til før jeg får veldig vondt i magen
For min del har kosthold alt å si for hvordan dagen blir. Er også lurt å teste ut hva som gir mye og hva som gir mindre luft. Mye det samme som om du ikke er gravid. Men fysisk aktivitet hjelper selvfølgelig litt
Absolutt lurt å teste hva som funker for hver enkelt, mente ikke at mine erfaringer er noe argument mot det, mer et supplement. Det første en gjør er jo nettopp å tenke over hva en har spist. Her merker jeg at jeg egentlig kan spise alt - til og med typisk «luftmat», som brokkoli, bønner etc., selv om man selvsagt da må forvente mer luft i magen. Men det er jo vanlig, gravid eller ei. Her har det mye mer å si mtp luftsmerter om jeg var for sulten før mat, hvor mye jeg spiser, om jeg stresser og/eller snakker mye i løpet av måltidet. Lurt å tenke over alle sånne ting også, for det kan ha stor innvirkning på magen
Jeg ser at jeg uttrykte meg veldig uklart, forresten!Da forstår jeg, og enig