Luft i magen

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Veslejenta mi har så masse luft i magen, og løs avføring. Det er bæsj i bleia stort sett til hvert bleieskift. Og hun promper mye når jeg hjelper til med litt masasje, og bæsjen spruter. :P
Jeg fullammer henne. Men vanskelig å få henne til å rape.

Noen som har noen gode råd både for raping og hva skal vi gjøre med mageproblema?..
Er det noe jeg spiser som hun ikke tåler??
Spurte helsesøstera og hun sa jeg skulle prøve å unngå melk.
Prøvde det, men hjelper ikke. :(

er ikke løs avføring normalt når de bare får melk da? det er det her også hvertfall.
det kan jo være mye de reagerer på, men tror det er bare å prøve seg fram desverre. Noen typer frukt fks

Uffda.... Men løs mage? Tynn avføring er vel det de skal ha når de bare får mm? Mi har også det og har til tider vondt i magen, mn tenker tarmene skal jo bygge seg opp på en måte? Prøv å unngå for mye av en ting... Spiste masse hveteboller ig da fikk hun vondt...

Sliter også med ei som ikke vil rape. Kan ta lang tid før rapen kommer... Så der har jeg ingen råd...

Men ang. magevondt og luft... Har du prøvd å "sykle" med henne?
Denne metoden: http://osloinchanel.blogg.no/1386266888_har_barnet_ditt_probl.html
Man skal ta litt i, da. Funker utrolig bra her hvertfall. Hun fylte bleien og vel så det i går. :P Og i dag fikk hun ut masse luft. :)

Får satse på at magen ordner seg etterhvert. :)
Skal prøve å "sykle" litt mere med henne. Fikk ut masse luft her nå i kveld og har blitt mindre avføring.
Det er vel normalt å ha tynn avføring med mm. Men synes det har vært litt vel mye i det siste. Men hun er vel kanskje litt grådig?

hvor lenge holdt du deg unna melk? prøvd å unngå løk og løkpulver? mel? egg? kål,salat? huff kan være mye de kan reagere på så må nesten bare prøve seg fram..
Mine barn har også hatt mange bæsjebleier om dagen, er normalt, men blir de veldig såre selv om mn bytter med engang, kan det være tegn på matintoleranse..

hvor lenge holdt du deg unna melk? prøvd å unngå løk og løkpulver? mel? egg? kål,salat? huff kan være mye de kan reagere på så må nesten bare prøve seg fram..
Mine barn har også hatt mange bæsjebleier om dagen, er normalt, men blir de veldig såre selv om mn bytter med engang, kan det være tegn på matintoleranse..
Jeg må vel bare prøve meg fram.. Tror det kan være løk.
Eller melk da. Prøvde å holde meg unna melk i to dager, men var like ille.
Kan ikke huske at det var så ille med gutta. Det er bæsj i bleia hele tiden. Veldig flytende, og når hun promper renner det bare.
Men håper at dette er noe som går over. Får være litt forsiktig med hva jeg spiser ei stund fremover.

Jeg må vel bare prøve meg fram.. Tror det kan være løk.
Eller melk da. Prøvde å holde meg unna melk i to dager, men var like ille.
Kan ikke huske at det var så ille med gutta. Det er bæsj i bleia hele tiden. Veldig flytende, og når hun promper renner det bare.
Men håper at dette er noe som går over. Får være litt forsiktig med hva jeg spiser ei stund fremover.

Hvis det skal ha noe for seg å kutte ut melk må du kutte det ut i en til to uker før du prøver å tilføre det igjen litt etter litt :) Sjokolade, sterk mat, hvitløk, purre, all kål(også blomkål), frukt(spesielt jordbær og melon) kan også gi mye luft..så prøv og spise lite av detta(hvis du ikke kutter det helt ut) :)

Jeg sier bare en ting; minifom! :) fungerer bra mot luft, vi hadde samme problem, og nå har lillegutten vår det MYE bedre :) også det med løk over her :) min tåler i alle fall ikke løk, og tror det er veldig vanlig :) Vi trodde nesten han hadde kolikk fordi han reagerte sånn på litt løk på en pizza :O

Har funnet ut at det er nok løk her også som er hovedproblemet. Det og sjokolade..
I dag har snuppa hatt det mye bedre. Ingen magevondt og mye mindre avføring. Har prøvd å holde meg unna løk og det hjalp..
Er jo løk i nesten alt! :P
Guttene mine reagerte stort sett bare på løk og brus, då håper at det ordner seg etterhvert med veslejenta også.

Helsesøster annbefalte meg å lage sukkerlake av 1 dl vann og 1 spiseskje med sukker, kok opp og avkjøl, og dypp smokken ett par ganger i den når de har vondt.. Skal bedøve litt i munnen. Jeg prøvde dette selv idag, og hun ble vertfall roligere

Til min datter virker det ikke som om at luften har noen sammenheng med det jeg spiser.. Vondt hver gang hun har fått melk uansett..

Har vært hos kiropraktor med henne også, og han fant en låsning i bekkenet hennes, så den skulle han fikse, om det har noe å si på luftsmertene hennes vet vi ikke enda, men hun skal ha en behandling til anbefaler alle som plages til å ta med barnet dit, en fødsel er ikke bare hardt for mor, det er hardt for den lille også

Takk for gode råd. :)
Jeg har hatt helt dilla på spekepølse og spist dette mye i det siste. Fant ut at dette var synderen på mageproblema. Var jo løk i den. :P
Så har kutta ut å spise av den, og nå er veslejenta mye bedre i magen og ikke fullt så mange bæsjebleier som det var ei stund.
Virker mere blid og fornøyd.

Back
Topp