Luft i magen. Tidlig tegn?

Frenchie

Andre møte med forumet
Har hatt luft i magen siden halvannen dag etter første prøvedag denne måneden (denne måneden er første gang vi prøver). Kan dette være et tidlig graviditetstegn, eller er det rett og slett for tidlig? Jeg er aldri plaget med luft ellers, men nå har jeg hatt det mer eller mindre i en uke. Er i tillegg støl i korsryggen og kjenner "noe" nederst i magen, litt sånn støl følelse det også, blandet med "bobling." Noen med erfaring?

Ferske prøvere, men allerede utålmodig etter tegn. Men det er jo så utrolig spennende emoticon

Jepp... for meg er det et klart graviditetsteng... jeg hadde maaaaaaaasse luft i magen noen dager etter eggløsning/befrukting.. :)

Har lest at det er mange som plages med luft i magen i starten av graviditeten, men synes halvannen dag etter EL/befruktning virker vel tidlig. Men med kombinasjonen støl korsrygg blir jeg litt mistenksom og akk, så nysgjerrig. "En evighet" til jeg kan teste ennå, minst en uke..

Å, så spennende! Du får si ifra når du får testet!! :) Jeg har og litt luft i magen nå, og er egentlig like spent som deg... :)

som med mange andre symptomer kan det bety at du er gravid, men det kan også være noe annet.

1 1/2 dag etter el er altfor tidlig. egget fester seg ikke før tidligst 4 dager etter el og først da begynner det å skille ut hcg.

Det er jo litt feil... for allerede etter at et egg er befruktet skiller kroppen ut hormoner (som jeg ikke husker akkurat nå) som gjør at folk får div symptomer. :) Dvs et par dager etter el. :) Egget fester seg ikke før etter 5-6 dager, og da skiller kroppen ut graviditets hormonet hcg. :)

dette stod på www.nhi.no

Hormonendringer

For at implantasjonen skal skje, må livmorslimhinnen påvirkes av hormonet progesteron som dannes i eggstokken. Et område i eggstokken som betegnes corpus luteum, produserer store mengder progesteron over en periode på ca. 14 dager. Dersom befruktning inntrer, fortsetter corpus luteum å produsere progesteron i ytterligere noen uker. Det fører til at menstruasjonen uteblir og egget får festnet seg.

Noen dager etter at egget er blitt befruktet, dannes et nytt hormon som heter HCG. Det er det hormonet som måles når man konstaterer at du er gravid. HCG-hormonet stimulerer corpus luteum til å fortsette sin produksjon av østrogen og progesteron frem til morkaken (placenta) er dannet.

Alt dette bidrar til at fosteret kan utvikles og vokse. :)

Her er er symptomene som progesteron kan gi, men ikke nødvendigvis:

Generelle bivirkninger:
- Beroligende i moderate doser og bedøvende i høye doser.
- Hemmer aktivitet i nervesystemet.
- Kan redusere fysisk sensitivitet (følsomhet).
- Kan påvirke temperaturregulering i kroppen.
- Kan føre til økt svetting.
- Kan bidra til vektøkning og vannansamling i kroppen.
- Kan bidra til generell uvelhet.

Bivirkninger når det gjelder seksualitet:
- Kan hemme orgasme.
- Kan redusere seksualdrift.
- Kan hemme hjernens sensitivitet i forhold til signaler fra kjønnsorganene.
- Hemmer eggløsning.
- Blokkerer utvikling av slimhinnene i livmoren.
- Hemmer sammentrekninger i livmoren.
- Stimulerer vekst av brystvorter.
- Bidrar til uregelmessige blødninger.

Psykobiologiske bivirkninger:
- Kan bidra til redusert seksualdrift.
- Kan forårsake depresjon.
- Kan bidra til negativt kroppsbilde.

Men som med alt behøver det ikke bety at dette er et symptom.. :) men det er feil å si at det er for tidlig at det ikke kan gi noen symptomer :)

Remember en vet ikke 100% når el inntreffer.. kan faktisk hende du har en kort syklus denne gangen og alt har hatt el for 5-6 dagersiden... 
selv ikke EL tester er sikre, de sier nemmelig bare noe om du har hormonet i urinen ikke at du faktisk har el der og då.. men de sier at positiv el test og negativ dagen etter så har det gjerne funnet en eggløsning.. 

Jeg skrev et langt svar tidligere i dag, men nettet var kranglete, så jeg fikk ikke postet det. Men jeg skrev faktisk at jeg hadde en teori om at det skjer noe idet egget blir befruktet. Det må jo skje noen prosesser fra befruktning til egget fester seg også? I tiden før HCG skilles ut altså. Trodde jeg var helt på jordet med min egen teori, men etter svaret ditt ser det jo ut som at jeg ikke var helt på viddene likevel :-) 

Når jeg i tillegg etterhvert har blitt stiv i korsryggen kjenner "noe" nederst i magen og ut mot sidene og tilogmed nedover lårene, pluss at det "hugger til" i puppene innimellom, er det jo klart jeg blir nysgjerrig. I dag er det ca 8 dager siden antatt EL/befruktning.

Men en får vel bare smøre seg med tålmodighet og håpe den kommende uken går fort emoticon Ubeleilig å være utålmodig i denne tiden..

Camilla S
skrev:
Det er jo litt feil... for allerede etter at et egg er befruktet skiller kroppen ut hormoner (som jeg ikke husker akkurat nå) som gjør at folk får div symptomer. :) Dvs et par dager etter el. :) Egget fester seg ikke før etter 5-6 dager, og da skiller kroppen ut graviditets hormonet hcg. :)

dette stod på www.nhi.no

Hormonendringer

For at implantasjonen skal skje, må livmorslimhinnen påvirkes av hormonet progesteron som dannes i eggstokken. Et område i eggstokken som betegnes corpus luteum, produserer store mengder progesteron over en periode på ca. 14 dager. Dersom befruktning inntrer, fortsetter corpus luteum å produsere progesteron i ytterligere noen uker. Det fører til at menstruasjonen uteblir og egget får festnet seg.

Noen dager etter at egget er blitt befruktet, dannes et nytt hormon som heter HCG. Det er det hormonet som måles når man konstaterer at du er gravid. HCG-hormonet stimulerer corpus luteum til å fortsette sin produksjon av østrogen og progesteron frem til morkaken (placenta) er dannet.

Alt dette bidrar til at fosteret kan utvikles og vokse. :)

Men som med alt behøver det ikke bety at dette er et symptom.. :) men det er feil å si at det er for tidlig at det ikke kan gi noen symptomer :)

Camilla S, Fruen til Mr. Snill: Jeg skrev et langt svar tidligere i dag, men nettet var kranglete, så jeg fikk ikke postet det. Men jeg skrev faktisk at jeg hadde en teori om at det skjer noe idet egget blir befruktet. Det må jo skje noen prosesser fra befruktning til egget fester seg også? I tiden før HCG skilles ut altså. Trodde jeg var helt på jordet med min egen teori, men etter svaret ditt ser det jo ut som at jeg ikke var helt på viddene likevel :-) 

Når jeg i tillegg etterhvert har blitt stiv i korsryggen kjenner "noe" nederst i magen og ut mot sidene og tilogmed nedover lårene, pluss at det "hugger til" i puppene innimellom, er det jo klart jeg blir nysgjerrig. I dag er det ca 8 dager siden antatt EL/befruktning.

Men en får vel bare smøre seg med tålmodighet og håpe den kommende uken går fort. Ubeleilig å være utålmodig i denne tiden..

Tripleto, Becky87: Hvor tidlig har dere kjent noe?

Har et barn (12 år) fra før av, men husker ikke sånne detaljer fra da jeg var gravid den gangen, det begynner jo å bli en stund siden.

Veldig luftig her også..håper det er noe i det! :)

jeg fikk kjempe masse luft i magen før jeg testet pos vertfall.. jeg testet pos 5 dager før mensen. så alt kan jo skje. du kan jo ta en test og se..

Cinii skrev:
Veldig luftig her også..håper det er noe i det! :)

Hvor langt etter EL/evt. befruktning er du? Krysser fingrene for deg emoticon

lena89 skrev:
jeg fikk kjempe masse luft i magen før jeg testet pos vertfall.. jeg testet pos 5 dager før mensen. så alt kan jo skje. du kan jo ta en test og se..

For tidlig å teste. Kan teste tidligst fredag 6. mai. IKM er 11. mai. Var det sånn hele tiden eller verre når du spiste? Mye romling/murring også her.
Tålmodighet er en dyd! emoticon

Jeg hadde eggløsning på onsdag, så det vil vel si 3 dager siden :)

Ikm er 11, muligens 12 mai, så vi er veldig likt!

Blir spennende å følge med på deg,kanskje vi kommer på samme forum med termin ganske nærme? :)

jeg var en gass ballong... så d var hele tiden.. og hadde mye murringer akkoratt som om jeg skulle få den største mensen floden ever.. hahaha..

Cinii skrev:
Jeg hadde eggløsning på onsdag, så det vil vel si 3 dager siden :)

Ikm er 11, muligens 12 mai, så vi er veldig likt!

Blir spennende å følge med på deg,kanskje vi kommer på samme forum med termin ganske nærme? :)

Oj, så spennende! Jeg har også IKM 11. mai. Men siden jeg mistenker tidlig EL denne gangen (mellom syklusdag 7 og 11/12), så vil jeg tro det er tidligere. Har generelt tidlig EL ellers også og syklus på 26 (27) dager. Forrige TR var et par dager forsinka, så kanskje denne egentlig skal komme et par dager før tiden? Tror uansett ikke jeg kommer til å tørre å teste så mye tidligere, får se når tidspunktet nærmer seg emoticon Spennende! 

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp