Luft i magen på den lille

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Hei! Flere som sliter med luft i magen på den lille? Min svelger mye luft når han spiser tror jeg. Men hvorfor får han vondt på kvelden/natta? Tar gjerne i mot andres erfaringer. Skal til kiropraktor for å se om det kan hjelpe.
 
Hei :-)

Tror at dette er ganske vanlig, min pike gjorde også det, hun ble roligere etter noen uker.. men hvis ikke ville nok jeg tatt en tur til kiropraktor.
 
Ja, ser på nett at mange sliter med det samme, men det er så fælt å se når den lille har det vondt. Og man blir jo rimelig sliten av det selv. Har hørt mye bra om kiropraktor, så vi får teste det. Føleri hvert fall da at man gjør noe. Har du noen gode tips på hva som kan lindre smertene når det står på? Har hørt at noen gir litt kokt vann på flaske, at det hjelper på å få lufta ut. Har du prøvd det?
 
hei.. huff ikke gøy når de har luft i magen :( jeg har prøvd sukkervann må mitt første barn, han hadde en del luft... det hjalp, pluss at jeg la han på magen og masserte han under foten.... utrolig effektivt... :)
 
Sniker litt fra juni :-) luftsmerter er helt vanlig, og kommer på kvelden fordi da jobber magen minst effektivt. Det virker som lufta stopper opp og det gjør vondt hos den lille. Hos oss hjelper det med Minifom, sukkervann og noe som kalles kolikkgrepet (en måte å holde babyen på). Dessuten er vi nøye med å få opp lufta og har ofte rapepauser. Min lille roer seg fort i kolikkgrepet, da holder du h*n slik at magen hviler på armene dine og hodet er ved albuen din (se ammehjelpen for bedre forklaring :-)) Da kommer gjerne lufta ut begge veier etter en stund
 
Har prøvd både sukkervann og miniform. Kolikkgrepet tar vi også noen ganger med varierende hell. Vi kan holde på i en halv time for å få opp rapen. Slitsomt... Men det går seg vel til. :-)
 
Det går seg til ja :-) når tarmene blir litt mer moden og munnen litt større :-) har innstilt meg selv at det kan vare til 3 måneders alderen. Nå er kveldene blitt til kos i forhold til starten, da smertene kom. Er ikke så hjelpesløs lenger.
 
Er ofte mye trykk på melka nå i begynnelsen før produksjonen har stabilisert seg. Du kan eventuelt prøve å sette i gang utdrivningen og la verste trykket gi seg før du legger barnet til. Ofte i begynnelsen av spisingen de svelger mest luft fordi de prøver å svelge unna all melka som kommer. Ellers er det som andre skriver her, ta ofte rapepauser underveis, ingenting i veien med å hekte av og få opp litt luft før en kobler på igjen og spiser mer.
Vi brukte også sukkervann av og til med storebror men har ikke hatt bruk for det så langt med lille.
 
Back
Topp