Her sliter vi veldig med luft i magen. Hele dagen blir ødelagt. Baby svelger masse luft når han dier, særlig i starten, jeg hører det i det han svelger og også hvordan det brummer i magen. Så det er typisk slik: amming i 30 sek- 2 minutter, opp for å prøve å rape (som tar masse tid å få til), ned og amme mer i 30 sek- 2 min osv. Melka flyter. Jeg har fått ned produksjonen betraktelig men disse melkemaskinene (som også er ganske store og uhåndterlig) er bare alt for effektive allikevel. Jeg kunne sikkert ammet på kun én pupp. Og er det ikke rap så er det luft som skal ut andre veien. Og når baby nesten sovner, så våkner han igjen fordi det er luft som skal ut. Og så må det jo skiftes bleie annen hver time for de blir så fulle. I dag har vi holdt på sånn fra kl 12 til nå, rett før 20 (han har sluknet de siste dagene i denne tida) . Han har hatt noen smådupper innimellom bare. Så det er mye uro hele dagen, og prøver jeg å legge baby litt fra meg blir det raskt gråting.
Jeg savner den første uka da melka enda ikke var helt i gang og baby kunne ligge lenge og rolig og kose seg med puppen.
Jeg prøver å trøste meg med at det er bedre enn sist, da var det virkelig ille. Og nå vet jeg jo at det blir bedre om noen mnd. Men hadde så ønsket meg en barseltid med TV og amming i ro og fred. Jeg har ikke behov for å få gjort så mye i løpet av dagen, men dette styret med all lufta som skal ut, og å få baby til å sove er helt utmattende.
Trengte vel bare å lufte det litt. Jeg gjør alle triks jeg har kommet over, og noe virker sånn høvelig. Det er bare så strevsomt når man må rape baby annenhvert minutt hele dagen..
Jeg savner den første uka da melka enda ikke var helt i gang og baby kunne ligge lenge og rolig og kose seg med puppen.
Jeg prøver å trøste meg med at det er bedre enn sist, da var det virkelig ille. Og nå vet jeg jo at det blir bedre om noen mnd. Men hadde så ønsket meg en barseltid med TV og amming i ro og fred. Jeg har ikke behov for å få gjort så mye i løpet av dagen, men dette styret med all lufta som skal ut, og å få baby til å sove er helt utmattende.
Trengte vel bare å lufte det litt. Jeg gjør alle triks jeg har kommet over, og noe virker sånn høvelig. Det er bare så strevsomt når man må rape baby annenhvert minutt hele dagen..