Luft i magen - 2 uker gammel baby

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Vår lille på 2 uker har de siste dagene hatt mye luft i magen. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre for å redusere mengden luft hos den lille?
 
Minifom. Får kjøpt det på apoteket [emoji4]
 
Jeg har også en liten med magevondt og fikk gode råd når jeg ringte helsestasjonen. Ble tipset om å legge baby på magen slik at de får trykk på tarmene. Massasje av mage og rygg skal også kunne hjelpe. Sukkervann er også et tips dersom barnet gråter mye pga magevondt. Når det gjelder minifom, så skal det som er hormonforstyrrende være fjernet fra produktet (parabener). Men jeg har selv prøvd minifom uten at det hjalp. Kan også være noe i din kost babyen reagerer på? Jeg føler min blir ekstra urolig av løk og sterk mat.
 
Fennikelte, melkesyrebakterier og minifom er ikke lenger anbefalt pga manglende dokumentert effekt evt mulig skadelig (fenikkel).
Sykling, massasje og lett trykk som blir nevnt over her er anbefalt :)
 
Nå siterte jeg meg selv og nå [emoji849]

Jeg skulle svare bygdejenta, men klarte å trykke feil.
 
Noen som har funnet ut noe supersmart for å roe ned lufta i magen til den lille?
 
Noen som har funnet ut noe supersmart for å roe ned lufta i magen til den lille?
Det som funker her er massasje av magen (sirkler) og å "presse" knærne hennes opp mot magen (så hun trykker), samt sykling med beina [emoji846] Prøver også følge med på om hun blir bedre eller verre ved endringer i mitt kosthold, men foreløpig ikke klart å avdekke noe der, hun har mindre luft i magen nå enn hun har hatt før, så kanskje tarmene bare er blitt litt mer modne [emoji5]
 
Back
Topp