Lue

Lillemirakel2017

Flørter med forumet
Dette er muligens et teit førstegangsspørsmål, men hvor lenge bør de små bruke lue? I forhold til temperatur, i vogn, utenfor vogn, ut og inn av bil osv

Når det er så fint vær som nå (på Østlandet vel og merke), så bruker jeg ikke lue på han i vogna, heller ikke til og fra bilen. Men hvis han skal sitte i bæresele, være med ut på verandaen eller lignende, å tar vi på lue på han.
Det er ikke sikkert det er "riktig" i følge mammapolitiet, men han blir så fryktelig varm om han skal ha lue nedi vogna [emoji28]

Jeg bruker ei tynn ullue, som egentlig er for liten. Da når den ikke nakken, men holder hodet varmt. Hvis ikke barnet er utsatt for trekk, trengs sikkert ikke lue.

I vogn og bilstol bruker han ikkje lue. Men kommer til å ha bomullslue eller solhatt heile sommeren. Dei skal faktisk ha hodeplagg til dei er 1år [emoji4] uansett vér [emoji4] men på dei varmeste dagene bruker er bare hatt.

Bruker ikke lue nå. Sykt varmt i Oslo. Han koker stakkar! Men ute ligger han bare i vogna. Så der er det lunt :)

Tenkte på akkurat det samme tidligere i dag så fint du spurte!
Jeg har i det siste hatt på han lue i vogna, men ender som regel opp med å brette den bak hode hans fordi han blir så varm. Vurderer å ta bort posen i vogna nå og bytte til dyne, mistenker at det ikke er like varmt..

Syns det spørs litt på vær og vind, men om man skal ha dem oppe fra vogn og det er mye sol, bør de jo evt ha solhatt på seg. :)
Kan jo ha en tynn bomullslue eller noe slikt til de varmeste dagene da, men om det er vindstille og kjempevarmt kan jeg ikke tenke meg at det er krise at de er uten lue, så lenge de ikke er i sola heller.

Bruker tynn ulllue så lenge temperatur i skyggen er under 20 grader, bruker også om temperatur er over og det blåser [emoji846]

Vært vind her på tross av at det er varmt, så jeg har brukt enten ei tynn ullue eller ei litt tykkere bomullslue.

Back
Topp