Lue til nyfødt?

c94

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Februarhjertene 2025
Så, jeg har en fra før som er født midt på sommeren…

… og det jeg stresser mest over nå med nr 2 er at den kommer på vinteren og jeg ikke aner hva som skal varme hodet:dead:

Balaclava til nyfødt??? Ser for meg ungen bare vrir hodet inni lua?

Men evt knytelue dekker jo ikke hals? Da må vognpose dekke godt opp i halsen på trilletur?

Erfaringer eller tanker?

:confused005
 
Så, jeg har en fra før som er født midt på sommeren…

… og det jeg stresser mest over nå med nr 2 er at den kommer på vinteren og jeg ikke aner hva som skal varme hodet:dead:

Balaclava til nyfødt??? Ser for meg ungen bare vrir hodet inni lua?

Men evt knytelue dekker jo ikke hals? Da må vognpose dekke godt opp i halsen på trilletur?

Erfaringer eller tanker?

:confused005
Strikk Olives riblue og blondehue (knitting for olive) begge i prematur str passer perfekt fra nyfødt og en god stund fremover! Altså de sitter _så_ godt! Personlig ville jeg ikke brukt balaklava på en nyfødt.

Hvor ofte bærer man en nyfødt baby rundt uten «noe ekstra»?- tenker jeg. Altså de er jo gjerne i en bæresele, bæresjal, ligger i en bilstol eller en vogn. Det blir varmt og godt med pledd, vognposer/bilposer, heldrakter osv. Så små har jo gjerne en siklesmekke også! :happy: Jeg tror ikke du vil savne balaklava de første to mnd. Et smetteskjerf kan jo kanskje være en løsning, ev.?

Begge mine er født midt på vinteren, og ingen av de har hatt spesielt eksponert hals. De har ikke blitt kalde. Vi brukte Selmas sovedrakt til det meste av frakt både i vogn, bæresjal, bilstol og bæring ellers. I tillegg til overnevnte luer.
 
Jeg har brukt smetteskjerf og "djevellue" til mine, hjemmestrikk (f.september og mars). Det har aldri vært noe problem, de ligger så varmt og godt nedi vognposen eller inntil meg i sjal, at jeg heller har vært redd de har vært for godt kledd.
 
Sunday balaclava fra petite knit er fin, ellers har jeg brukt typiske djevelluer og en ullhals/ull-smekke i tillegg til vår januarbaby. Som sagt over her ligger de også godt ned i en god pose.
 
Takk for alle svar! Skjønner jeg bekymrer meg unødig ja :smiley-ashamed004 Det er nok som dere sier: baby er jo alltid pakket inn i vogn, bilstol etc når vi skal ut. Lillesøster må nok ofte være med på å levere storebror i barnehagen, og da blir det inn og ut av bilstol.

Har strikket en Sunday Balaclava men de er nokså tynn. Skal se om jeg finner en hals eller noe som kanskje kan være kjekt å ha liggende!
 
Takk for alle svar! Skjønner jeg bekymrer meg unødig ja :smiley-ashamed004 Det er nok som dere sier: baby er jo alltid pakket inn i vogn, bilstol etc når vi skal ut. Lillesøster må nok ofte være med på å levere storebror i barnehagen, og da blir det inn og ut av bilstol.

Har strikket en Sunday Balaclava men de er nokså tynn. Skal se om jeg finner en hals eller noe som kanskje kan være kjekt å ha liggende!
Så kan du, som du sikkert er kjent med, ta med bilstolen inn i barnehagen. Med eller uten understell til barnevogn :happy: En bilstolpose er gull. Vi fikk vår på Finn.no i tipp topp stand.
 
Back
Topp