Lue til nyfødt

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Har hørt at man bør ha klar en lue til den nyfødte med en gang hun/han kommer ut. Hadde dere det?
Gjerne en som man ikke er så redd for mtp blod etc..

Ja, hadde med en lue denne gangen, men den ble ikke brukt, for baby hadde feber ved fødsel og de på sykehuset mente det ikke var nødvendig med lue da. Hadde ikke med sist gang, rett og slett fordi jeg ikke tenkte på det. [emoji38]

Jeg hadde ikke med, men burde absolutt hatt. Så ta en med som du ikke er redd for skal bli grisete. På barsel har de lue på hele tiden.

På sykehuset her har de luer til babyen. Hadde med lue til hjemturen bare :)

Har de ikke sånne luer de får på seg med en gang på alle sykehus? Eller er det ulik praksis fra sted til sted?

Her fikk han lue på med en gang han hadde blitt tørket av. De hadde egne på barsel, men vi benyttet oss av den bare det første døgnet, utover det lå han uten lue

Takk for svar:)
Var på fødselsforberedende kurs med jordmødre som jobber på sykehuset og de nevnte dette med å ta med lue. Var visst lurt mtp å holde varmen med en gang babyen kom ut. Men bør den kanskje være i tynn ull?

Vi hadde dette med storebror, men denne gangen tok vi aldri på noe lue. Han lå hud mot hud med meg nesten sammenhengende i et døgn så han holdt varmen godt:)
Når storebror ble født skulle vi flyttes fra føden over til barsel som var i et helt annet bygg så da var det helt nødvendig;)

Vi hadde med, men hun fikk aldri på seg. Ikke på barsel heller. Nå var det varmt den dagen hun kom da.

Vi hadde med og fikk god bruk for det. Barnet hadde litt lav kroppstemperatur i starten, selv om hun lå hud til hud under dyna. Kjøpte en tynn ulllue

Vi hadde med lue :)

Jeg forventet at vi skulle få låne en på sykehuset. Det var tydeligvis ikke normen. [emoji14] Men vi hadde med to stykker, så vi klarte oss. [emoji4]

Back
Topp