Lue eller ikke lue - natt

mammatilM&L

Elsker forumet
Bruker deres små lue på natt? Hvor varmt/kaldt har dere det på rommet?

Her er det fin temp tidlig på kvelden så da sover lillesøster uten lue. Men etter nattammingen i 3-5tiden på natta begynner det å bli kaldt. Har da på lue.
Hun er god å varm på kroppen men kan bli kald på kinnene sine. Vet ikke hvordan dette forandrer seg etter at hun har sovet med lue for glemmer kjenne etter (ammetåke!!)
Ellers har hun langarma nattdrakt med fot å god å tykk dyne :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

Lillesøster er fem uker i dag ;)

*tidligere sønnfødt20.12/11*

Ingen lue nei.. Det hadde jeg ikke på januarbabyen min heller...vi har alltid vinduet åpent, men passer på at han ikke ligger i trekk.

Sendt fra mobilen min ♥

Ingen lue nei, men så er guttungen min veldig varm av seg :)

Har ca 19 grader på soverommet nå. Jeg tør ikke bruke dyne på han,så har bare helseteppe rundt han. Under har han vanlig pysj. Har kjøpt sovepose/nattpose til han på Ebay, så da kan han ha det litt kjøligere i rommet.

Her brukes lue kun utendørs.

Bruker ikkje lue, men har heller ikkje vinduet åpent på natten,
For senga hennas står rett under vinduet, så då blir d jo trekk

Jente 27.07.13 <3

Ikke lue på annet enn ute. Er ikke det frarådet pga krybbedødfare? Mente jeg leste at man ikke skal ha på dem lue på natta.

Ingen andre en jeg da :p hehe.
Bruker bare supertynn lue som dekker toppen. Ingen snøring eller stram på noen måte.
Jeg brukte lue på desemberbabyn min jeg ja, da hadde vi 8grader på soverommet. Nå er det nede i 12-14grader på det kaldeste. Vinduet står åpent hele døynet men sola varmer opp på dagtid.
Lille sover i egen seng da.
Samsover dere?

Bruker ikke lue inne. Når de sover skal de ikke bruke lue pga de kvitter seg med overskuddsvarme via hodet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bruker ikke lue inne. Når de sover skal de ikke bruke lue pga de kvitter seg med overskuddsvarme via hodet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Men om man bruker heldekkende (ned til halsen) tynn ulllue da? Vil ikke den absorbere evt. fukt på hodet?

Her har vi ikke brukt lue men jeg MÅ ha vinduet oppe om natta og nå kryper jo temperaturen ned mot 16 på det kaldeste inne på soverommet og det trekker litt ned på senga der vi ligger så hadde egentlig tenkt å begynne med lue da jeg hørte han surklet litt i dag tidlig.

Jeg som tok på lille lue så hun ikke skulle miste varme siden varmen forsvinner fort ut av hode.

Aldri brukt lue inne på mine... Sover med nattdress, pakka inn i helseteppe m/dyne oppå... I egen seng. Har vinduet åpent hele dagen, men lukker det når vi legger oss, ca midnatt.

Det trodde jeg og.. Bruker kun lue ute :) Men vi har det ikke såå kaldt på rommet da..

Greit det ikke er bare meg som trodde det da :)

Aldri brukt lue inne på mine... Sover med nattdress, pakka inn i helseteppe m/dyne oppå... I egen seng. Har vinduet åpent hele dagen, men lukker det når vi legger oss, ca midnatt.

Her sover lille bare med nattdrakt og dyne, så da hjelper lua litt uansett da. Vi har vinduet oppe helle døynet. Å det blir kaldt på det kaldeste.

Er så vanskelig å vite hva som blir best for lille. Hun føler jo ikke samme som meg :p å ulik sin bror for han er jo så mye større. Han er vinterbarn så hadde både nattdrakt, helseteppe, dyne, lue og votter. Å innimellom teppe over dyna. Kunne være 5grader på soverommet på det kaldeste.

Han sover i sprinkelseng uten langside mot vår seng. Og ofte siste økt av natta samsoving.

Jeg som tok på lille lue så hun ikke skulle miste varme siden varmen forsvinner fort ut av hode.

Den første natta hjemme;
1377988690741.jpg
Tror vi mødre er til tider litt overbeskyttende... ville bare få frem at du ikke er alene om de tankene...
Jeg har blitt ledd av når jeg brukte lua på kaldt soverom... men tydeligvis er lua for trekken sin skyld og ikke kaldt soverom (?).
Men som de sier; en mor vet best. Er det frostkaldt på soverommet så skader ikke en lue mener nå jeg ;)

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Den første natta hjemme;
Vis vedlegget 28828
Tror vi mødre er til tider litt overbeskyttende... ville bare få frem at du ikke er alene om de tankene...
Jeg har blitt ledd av når jeg brukte lua på kaldt soverom... men tydeligvis er lua for trekken sin skyld og ikke kaldt soverom (?).
Men som de sier; en mor vet best. Er det frostkaldt på soverommet så skader ikke en lue mener nå jeg ;)

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Bra jeg ikke er alene :)
Både trekk å kaldt soverom gir grunlag for lue på natt mener jeg :p
Vi har ikke trekk men kaldt :p

Nydelig gutt du har :))

Bruker ikke lue!
Blir kun kald på hender og føtter her. Vurderer nesten votter. Hi hi. :p

Back
Topp