Ludde saueskinn fra IKEA

Tiemi

Flørter med forumet
Ønsket meg to lammeskinn til babyen, og har fått to saueskinn fra IKEA (Ludde). Har prøvd å lese meg frem til om dette kan brukes til spedbarn som soveskinn, men nå går øynene i kryss snart! Det er korthåret, men er det noen andre grunner til at dette ikke bør brukes som soveskinn? Har tenkt til å ha putetrekk under hodet og i såfall vaske og lufte de godt før bruk. Og hvis det ikke burde brukes i seng, kan det da brukes i hengevuggen i stua hvor hun kun skal sove på dagtid? Eller bør jeg rett og slett bytte inn begge to??

Jeg lurte også litt på det selv, jeg var på kid interiør og der hadde de saueskinn ganske likt det på ikea til rundt samme pris. Og det var da til barn mente hun i kassa. Så da burde jo egentlig det fra ikea være ok det også? 

hvorfor skal du ikke kunne bruke det?? så lenge det er korthåret og ikke røyter så er det vel ikke noe problem.. jeg har alltid hatt laken over saueskinnet fordi min sønn ikke tåler ulla, men det varmer jo fordi, så det kan du evnt også gjøre :)

MGA skrev:
Jeg lurte også litt på det selv, jeg var på kid interiør og der hadde de saueskinn ganske likt det på ikea til rundt samme pris. Og det var da til barn mente hun i kassa. Så da burde jo egentlig det fra ikea være ok det også? 

Så på det på kid jeg også :) det var litt dyrere enn IKEA tror jeg? De jeg så kostet 500 kr. Men de så veldig like ut ja!

cowboylaila skrev:
hvorfor skal du ikke kunne bruke det?? så lenge det er korthåret og ikke røyter så er det vel ikke noe problem.. jeg har alltid hatt laken over saueskinnet fordi min sønn ikke tåler ulla, men det varmer jo fordi, så det kan du evnt også gjøre :)

hvorfor vet ikke jeg, bare googlet det for å sjekke om IKEA sine var bra nok og da kommer det opp flere sider (ingen sikre kilder) om at det ikke bør brukes til spedbarn osv pga kjemiske stoffer, måten det er behandlet på og ditt og datt. Så som førstegangs gravid er det fort å bli påvirket av slike sider :)

Så litt nærmere på det nå og det er ikke så korthåret heller. En mellomting kanskje? Men røyter gjør det ikke, prøvde og dra litt i det :p

Me he vilsaue heim hjå Pappa så he han slakte ein sau også he eg fått sauaskine. Me ska selga sauaskinn i butikk å då e d vert 1000 - 1200 kr. Så e jo veldi bra kvalitet. trudde d sko vær greit, men nå blei eg og usikker!? xP hehe.
Men egentlig trur eg d går greit, så lenge babyen ikke reagere ;) =D

Det går sikkert godt;) Eg har kjøpt et på Ikea og et på Coob obs. Trur begge skal være gode:) det fra Ikea passer bra i sengen og det fra obs passer godt i vognen tenker eg for det var litt mindre:) Du merke vel visst det ikkje funke for deg på grunn av allergi eller viss hårene er lette å dra av.

Fort gjort og bli usikker, men da er det kanskje ikke noe å bekymre seg for?! Merker hvor lett det er å bli påvirket av det som står på nettet, var nesten så jeg bestilte et fra nøstebarn (dyrt) bare for og være på den sikre siden :p Leste også at det skulle være lam, ikke sau, men hva har egentlig det og si?? Hmm.. Trodde det ble det samme! Kan hende jeg bytter det ene og kjøper et annet til sengen, for tror egentlig det burde være kortere pels enn de jeg har, pga at da er de visst bedre til å regulere varme. Men får se. Kan jo hende at disse funker bra også! :)

Back
Topp