Lovte jeg skulle...*tannbleking*

Jegogde2guttamine

Elsker forumet
...oppdatere hvordan det gikk med tannblekinga.

Jeg har jo prøvd flere "billig-merker" som ikke funket, så nå gikk jeg til tannlegen for å gjøre det ordentlig.
Tok avtrykk av tennene oppe og nede, og har nå sovet med "gom og tannbleking" i overkjeven i 2 uker.

Er kjempefornøyd!

Man ser tydelig forskjell....trodde ikke jeg hadde så "gule" tenner i utgangspunktet (ville bare ha de enda hvitere) men gurimalla for en forskjell.
Nå skal jeg sove med under-gommen i 2 uker, og vips så er alle tennene fine og hvite.

Verdt de 3500 kronene [:)] (Må gjøres ca 1 gang i året, men neste gang må jeg bare kjøpe selve blekemiddelet, så da blir det jo mye billigere).

Anbefales om noen tenker i de baner [:)]

Før/etter-bilder?[:D]

Merker du noe ising?

Hehe...Det har jeg ikke, dessverre!

Men de er blitt kritt-hvite...og nå ser det teit ut siden tennene nede ser gule ut.
Gleder meg til å få de ordentlig hvite også!

(De anbefalte å ta en kjeve om gangen...og det er jeg glad jeg gjorde, for da kan man se selv HVOR STOR forskjell det blir).

[:D][:D][:D] Strålende fornøyd - er så fint med skikkelig hvite tenner [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Otto

Merker du noe ising?

Har hatt et snev av det...veldig lite, og det har gått fort bort.
Ikke ubehagelig heller. Gommen er jo så tilpasset at den sitter godt på kjeven.
Sove seg til kritt-hvite tenner er veldig kjekt [:D]

ta glisebilde av både oppe og nede nå da! Vil seeee [:D]

Beklager...kameraet mitt ligger på jobb (elevene mine har hatt strikke-prosjekt...pannebånd, og det blir foreviget med bilder).

Men æresord: superbra resultat [:D]

Er det sånn at man ikke kan ha fyllinger i f.ex fortennene? Har hørt at det er kun selve tanna som blir hvit, ikke eventuelle fyllinger? Noen som vet?

ORIGINAL: Agrestic1

Er det sånn at man ikke kan ha fyllinger i f.ex fortennene? Har hørt at det er kun selve tanna som blir hvit, ikke eventuelle fyllinger? Noen som vet?

Aner ikke...jeg har aldri hatt hull i tennene/skader på tennene - ergo null fyllinger.
Kanskje noen andre vet?

Takk for oppdatering[:)]
Var det sånn at ein ikkje kan bleike mens ein ammer?

Jeg fikk kritthvite tenner for 800 kr. Ett og et halvt år siden sist, og de er enda hvite! Så jeg holder meg unna tannlegen enda en stund [;)]

ORIGINAL: *purple flower*

Bare hyggelig! [:)]

Ang tannbleking når man ammer....hm...trooor ikke det har noe å si når man gjør det på den "rette måten", altså gjennom tannlegen.
Denne metoden er skånsom, og skader hverken tennene eller andre ting i kroppen.
(Sånt elektronisk lys, billig-strips osv hadde jeg vært mer skeptisk til...[8|])

Er det vondt når du sover med det? Jeg har prøvd sånn hjemmebleking, og det jeg prøvde var ikke behagelig. Merket ikke noe med en gang, men etter noen dager (det skulle vel være på en time om dagen eller noe) så gjorde det kjempevondt. Og hvis jeg fikk den geleen på tannkjøttet kunne det nesten svi hull!

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

ORIGINAL: *purple flower*

Bare hyggelig! [:)]

Ang tannbleking når man ammer....hm...trooor ikke det har noe å si når man gjør det på den "rette måten", altså gjennom tannlegen.
Denne metoden er skånsom, og skader hverken tennene eller andre ting i kroppen.
(Sånt elektronisk lys, billig-strips osv hadde jeg vært mer skeptisk til...[8|])

Spurte min tannlege da jeg gikk gravid, og fikk beskjed om å vente til etter graviditet og amming..
Men spurte ikke konkret om hvorfor... [8|]

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg fikk kritthvite tenner for 800 kr. Ett og et halvt år siden sist, og de er enda hvite! Så jeg holder meg unna tannlegen enda en stund [;)]

Hva brukte du da?

ORIGINAL: Pucca

Er det vondt når du sover med det? Jeg har prøvd sånn hjemmebleking, og det jeg prøvde var ikke behagelig. Merket ikke noe med en gang, men etter noen dager (det skulle vel være på en time om dagen eller noe) så gjorde det kjempevondt. Og hvis jeg fikk den geleen på tannkjøttet kunne det nesten svi hull!

Uff ja - sånn har de billig-merkene jeg har prøvd også vært. Skikkelig vondt!

Dette er ikke noe vondt eller ubehagelig i det hele tatt.
Gjør ikke vondt verken i tennene eller i tannkjøttet. Helt sikkert og skånsomt, dette her.
[:)][:)][:)] Veldig greit, og flott resultat!

Synes det er flott at noen nevner tannbleking på den "riktige" måten. Forundrer meg over jenter her som ikke tenker lengre enn til morgendagen og kjøper blekemiddel på internet. Seriøst, hvor mange stoler på alt det reklamen lover på tv? Synes det er rart at reklame på internet er så mye mer troverdig. Sier ikke at det ikke virker, men folk har jo ikke peiling på hva de kjøper.
Uansett, til hun som spurte om fyllinger blir blekte er svaret nei, men man kan skifte fyllinger etter å ha blekt. Man bør vente i par uker etter å ha endt blekingen da.

Back
Topp