Lovfest kvinners rett til å amme i det offentlige rom - underskriftskampanje

x1xNallepooh

Glad i forumet
Done
 
Jeg blir så sinnsykt provosert av detta ammetulle... Hvorfor skal ikke vi få lov til amme på café da?? Blir så ødelagt... Trodde Norge var er fritt land jeg da..
 

 
 
Kjempebra tiltak
 
Jeg har signert. Men skjønte egentlig ikke dette, er det virkelig mange steder som forbyr amming? Har aldri vært ute for det selv.
 
ORIGINAL: Glad70

Jeg har signert. Men skjønte egentlig ikke dette, er det virkelig mange steder som forbyr amming? Har aldri vært ute for det selv.

 
http://oslopuls.no/nyheter/article1691989.ece
 
Dette har blant annet vært med på å få igang denne aksjonen.
 
Ville være trist om det i Norge skulle utvikle seg slik at ammende må gjemme seg bort. Norge henger egentlig til etters på dette. Mange land har lovverk for å hindre at ammende blir bortvist fra kafeer ol.
 
ORIGINAL: Nallepooh

Her står det mer å lese angående dette:

http://journalen.hio.no/innenriks/article54117.ece

 
Takk, da vet jeg det! Jeg mener selvsagt at man bør kunne amme barnet sitt hvorsomhelst-og-nårsomhelst. [:)]
 
Selv har jeg aldri hatt andre "cafe-problemer" enn det at her hvor jeg bor har de fleste kafeer trappetrinn som gjør dem utilgjengelige med barnevogn (f.eks. trapp for å bestille/betale, gå på toalettet osv.), særlig hvis man er alene med barnet og ikke vil forlate det eller vogna.
 
Dytter!
Kom igjen folkens. Skriv under, og få med mennene deres også! Send mailer til alle du kjenner og oppfordre om å delta. Dette er viktig! [:)]
 
syns detter med amming er så rart. når man ikke har baby, viser man ikke pupper ofentlig. men plutselig når man får en baby ska liksom detter være rett?? NÆI FY Å ÆSJ. puppen er enda en privat kroppsdel som ikke alle andre mannfolk eller andre treger å glane på. så er enig med at det ikke skule ha vært lov å amme ofentlig om man ikke gjemmer puppen litt vekk.
 
ORIGINAL: Dyreglad85

syns detter med amming er så rart. når man ikke har baby, viser man ikke pupper ofentlig. men plutselig når man får en baby ska liksom detter være rett?? NÆI FY Å ÆSJ. puppen er enda en privat kroppsdel som ikke alle andre mannfolk eller andre treger å glane på. så er enig med at det ikke skule ha vært lov å amme ofentlig om man ikke gjemmer puppen litt vekk.


Så du mener at det er tabubelagt å vise puppene i dette samfunnet? Det virker ikke slik på meg; jeg ser mer av puppene til kvinner med dyp utringning eller bikini enn noen andre ser av mine pupper når jeg ammer. Det heller som om enkelte mennesker synes pupper er greit så lenge deres funksjon er seksuelt betinget, i motsetning til hva amming er. Trist, synes jeg. Jeg har jo ikke valgt å amme fordi jeg er ekshibisjonist, jeg ønsker bare å gi min datter morsmelk. Underskriftskampanjen er herved underskrevet!
 
heia
 
har signert, men trodde ikke at det var noen steder som forbød amming. Jeg har ikke opplevd det i hvert fall, hadde blitt dritt provosert hvis noen hadde bedt meg om å ikke amme babyen min.
 
Det må vi få lov til.
 
Har ikke noe i mot amming eller noe. syns bare det er galt at NOEN som ammer viser ALT. å da er det ikke snakk om bare litt utringning eller noe. men ALT av puppen. det syns ikke jeg er rett ass.
 
ORIGINAL: Dyreglad85

Har ikke noe i mot amming eller noe. syns bare det er galt at NOEN som ammer viser ALT. å da er det ikke snakk om bare litt utringning eller noe. men ALT av puppen. det syns ikke jeg er rett ass.

 
Men de som gjør det er så få at jeg synes ikke de er verdt plass i en diskusjon som dette. [;)] Det store flertall viser hensyn. Retten til å amme offentlig handler om BARNAS RETT til å få mat, ikke de ytterst få mødrene som ønsker å blotte puppen (ikke det at jeg personlig noen gang har sett det gjøres).
 
ORIGINAL: azora

Kjempebra tiltak

 
Jepp!!!!!
 
ORIGINAL: Bymusa

Jeg synes cafè og resturanter skal få velge slv om de vil tillate amming. Selv foretrekker jeg å slippe å se folk som ammer når jeg er på cafè eller resturant.


 
Enig med deg[:D]
 
ORIGINAL: Toffa

ORIGINAL: Dyreglad85

syns detter med amming er så rart. når man ikke har baby, viser man ikke pupper ofentlig. men plutselig når man får en baby ska liksom detter være rett?? NÆI FY Å ÆSJ. puppen er enda en privat kroppsdel som ikke alle andre mannfolk eller andre treger å glane på. så er enig med at det ikke skule ha vært lov å amme ofentlig om man ikke gjemmer puppen litt vekk.


Så du mener at det er tabubelagt å vise puppene i dette samfunnet? Det virker ikke slik på meg; jeg ser mer av puppene til kvinner med dyp utringning eller bikini enn noen andre ser av mine pupper når jeg ammer. Det heller som om enkelte mennesker synes pupper er greit så lenge deres funksjon er seksuelt betinget, i motsetning til hva amming er. Trist, synes jeg. Jeg har jo ikke valgt å amme fordi jeg er ekshibisjonist, jeg ønsker bare å gi min datter morsmelk. Underskriftskampanjen er herved underskrevet!

 
Kjempebra skrevet! *tommel opp*
 
Back
Topp