Lov å bli skuffet?

Nullenusken

Forumet er livet
Vi har allerede booket kirken til barnedåpen vår 22.mai....
Vet det er tidlig, men er ikke mange okay lokaler å leie her i byen, så da vi fikk muligheten for å leie det greieste lokalet den datoen, så slo vi til....
Har ingen mulighet til å ha dåpen hjemme pga allergi....

Vi har tidlig gitt beskjed til familien om denne datoen slik at de holder denne av....
Nå ser jeg på fb at svigerinnen min har bestilt jentetur til Amsterdam med en venninne 18-22.mai.... Antar at dåpen starter 11.00 som en vanlig gudstjeneste....
Hvordan ho har tenkt å rekke den, det aner ikke jeg!
Broren min (hennes mann) skal i tillegg være fadder og gudfar....

Har jeg lov til å være fryktelig skuffet nå?

Skjønner at du er skuffet, men jeg synes det er helt menneskelig å glemme en dato. Antar at du bare så på statusen og ikke har sagt i fra at det krasjer. Ville tro at hun har glemt det og kommer til å bli lei seg når hun oppdager dette[&:]

Så lenge broren din kommer ville jeg ikke brydd meg. Hun har jo ikke sagt hun ikke kommer enda da, men kanskje jenteturen står høyere oppe på ønskelista hennes. Lite å gjøre med det. Dere får sikkert en fin dåp uten henne.[:)]

Har aldri hatt det beste forholdet med ho, men dropper ho dåpen med vilje så blir jeg forbanna..... Ho har tidligere sagt at ho gleder seg....
Da ho skrev på statusen tidligere på dagen at "i dag skal jeg bestille billetter" så skrev jeg til ho at ho måtte huske at dåpen er 22.mai....
Greit, ho er kanskje bitter for at vi får barn nå, men trodde ikke ho var SÅ ille..... Sukk.....
Ble bare fryktelig fryktelig lei meg nå....
Men samtidig så forundrer det meg ikke med tanke på alle de ytterst tynne grunnene ho har kommet med for å droppe familieselskaper på vår side i det siste....

Om du faktisk har mint henne på 22. mai senest i dag, så synes jeg saken får en helt annen vending!

Forstår henne om alle de andre venninnene ville 18-22 mai, og hun derfor måtte akseptere det for å bli med, men hadde det skjedd meg så hadde jeg sagt i fra til deg på forhånd nettopp for å ikke virke som jeg ikke bryr meg. Å ikke komme på dåpen synes jeg er greit så lenge man har en grei nok grunn og informerer på en høfflig måte. Om hun har unngått å komme i andre selskaper med tynnere grunner, så forstår jeg at hun synes denne turen er viktigere enn dåpen. Personlig vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde valgt.

Synd at forholdet mellom dere er sånn, endret det seg etter at du ble gravid? Ser at du har prøvd i 4 år, så du har jo vært igjennom din del, har hun og broren kanskje prøvd like lenge eller lenger?

ORIGINAL: Sirene

Om du faktisk har mint henne på 22. mai senest i dag, så synes jeg saken får en helt annen vending!

Forstår henne om alle de andre venninnene ville 18-22 mai, og hun derfor måtte akseptere det for å bli med, men hadde det skjedd meg så hadde jeg sagt i fra til deg på forhånd nettopp for å ikke virke som jeg ikke bryr meg. Å ikke komme på dåpen synes jeg er greit så lenge man har en grei nok grunn og informerer på en høfflig måte. Om hun har unngått å komme i andre selskaper med tynnere grunner, så forstår jeg at hun synes denne turen er viktigere enn dåpen. Personlig vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde valgt.

Synd at forholdet mellom dere er sånn, endret det seg etter at du ble gravid? Ser at du har prøvd i 4 år, så du har jo vært igjennom din del, har hun og broren kanskje prøvd like lenge eller lenger?

De prøvde omtrent like lenge før de "ga opp"... Da kjøpte de seg motorsykkel og sa at de heller ville leve livet..... Men da jeg nå ble gravid så har ho blitt veldig oppsatt på å presisere "Når det blir min tur...." osv.... Selv om legene ga dem opp ang prøverør.....

Søsteren hennes fikk forresten en datter for en uke siden, og ho er helt i hundre pga det....

De er forresten bare 2 stk som skal på den turen, så hadde garantert ikke vært noe problem å komme hjem kvelden før f.eks....

ORIGINAL: Nullenusken

De prøvde omtrent like lenge før de "ga opp"... Da kjøpte de seg motorsykkel og sa at de heller ville leve livet..... Men da jeg nå ble gravid så har ho blitt veldig oppsatt på å presisere "Når det blir min tur...." osv.... Selv om legene ga dem opp ang prøverør.....

Søsteren hennes fikk forresten en datter for en uke siden, og ho er helt i hundre pga det....

De er forresten bare 2 stk som skal på den turen, så hadde garantert ikke vært noe problem å komme hjem kvelden før f.eks....

Da skjønner jeg at hun kan ha litt problemer nå. Søstra har fått barn, svigersøstra venter barn, mens legene har gitt henne opp. Ville tro at hun har et helt annerledes bånd til søstra si enn deg, slik at det blir litt mer spesielt at hun har fått barn. Misforstå meg rett, men kanskje hun også har synes det er bra at du har vært i samme situasjon som henne og at hun ikke er alene om å slite med å bli gravid, da blir det jo ekstra vanskelig at du skulle bli gravid, spesielt når prøverør ikke er et alternativ for henne.

Hvorfor de har valgt nettopp 18-22 mai og hun legger det fram på fb uten å skrive noe til deg når du nettopp har mint henne på datoen, skjønner jeg ikke helt. Tror ikke at hun har gjort dette for å være slem, men kanskje hennes måte å ikke måtte ta stilling til dåp og baby og sånn. Kanskje hun også føler at hun ikke kan være like åpen om sine egne følelser rundt deg som hun er med sin egen søster, så kan jo være underliggende årsaker til at dette har skjedd som du ikke vet.

Forstår at du er skuffet, personlig synes jeg hele greia er litt trist.

Ja! Det syns jeg..

Men ser at hun er en sliter som du skriver over her.
Å tipper at det kansje kan bli litt for mye av det når det er flere rundt henne som blir gravide og får barn.
Kansje hun rett å slett trenger å komme seg bort. Å kansje akkurat den helga var noe hun kansje ikke ville gjennomføre.

Som en veldig bitter prøver selv syns jeg alt sånn va grusomt. særlig når det gjalt svigerfamilie.
Hadde jeg kunne sluppe å gått i barnedåper ol. så hadde jeg gjort det glatt !

Men prøv heller å snakke med henne, si at du vet kansje det er vondt for henne. Og vis hun ikke orker å komme i dåpen feks pga det er slitsomt og vondt. Og kansje ikke blir en god dag. Så forstår du det.

Jeg tror ikke jeg ville ha synes at det var den helt store krisa egentlig. Så lenge broren din kommer og hun sier ifra i god tid.

(Og igjen priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke har FB. Blir så mye intriger av det)

Jeg hadde gitt en lang faen i det, i allefall om du ikke har noe godt forhold til henne til å begynne med.

Det er broren din som får ta den støyten, om noen reagerer.

Jeg synes og at det er idiotisk å "tvinge" noen til å bli med i selskapligheter, og det kan være MANGE grunner til at noen velger å avstå.

Jeg hadde kost meg med de som hadde lyst til å være der sammen med oss, så kan resten seile sin egen sjø.

andre sine barns dåp er det ikke alle somn bryr seg om, og hvis det var den eneste helgen som passet for alle damene som skulle på tur, så forstår jeg henne godt... 

Dette hadde jeg ikke brydd meg om. Hun snakker med deg dersom det passer henne ellers synes jeg du skal la henne slippe.
Gjør gjerne for vondt.
La jenta reise og ønsk god tur, så kan du fokusere på de som kommer og lage en fin markering for lillegutt.

Jeg tenker at du av alle burde forstå henne jeg. Selv om du ikke hadde gjort det samme selv, så vet du hvordan det er og være en sliter, du vet alle føleslene som følger med, og du vet at alle reagerer forskjellig!

Man inviterer jo til dåp, så er det jo opp til hver enkelt om dem vil komme eller om det passer... Du har hvertfall invitert henne.. La henne bestemme selv om hun vil komme eller ikke..

ORIGINAL: Lissyjane

Hadde ikke brydd meg. Så lenge HAN kommer,så hadde er det det viktigste. Hvis ikke du har det beste forholdet til henne,så ser jeg ikke problemet[:)]

sign...

Tror du skal slå et slag for "empati" og "sympati". Du av alle burde ha en smule forståelse for hvordan hun har det akkurat nå. "Jippi, nå greide vi å bli gravide, og nå skal ALLE rundt oss være superhappy for oss 24/7". Prøv å skru tiden tilbake litt, og se om du kan sette tærne dine ned i hennes sko. Ja, bad timing med jentetur, men helt ærlig, jeg forstår henne. "med tanke på alle de ytterst tynne grunnene ho har kommet med for å droppe familieselskaper på vår side i det siste.... " - har du noen gang spurt henne hvorfor? Og hvis dere ikke har noe supertforhold fra før av, gjør det da så mye at hun ikke kommer da?

Jada, det er superflott at dere skal ha barndåp, og det blir en kjempestor dag for. Men husk at alle er ikke like engasjert som foreldrene. La dåpen bli som den blir, og bruk heller energien på det som først og fremst kommer, fødselen.

ORIGINAL: Jogger`n

Tror du skal slå et slag for "empati" og "sympati". Du av alle burde ha en smule forståelse for hvordan hun har det akkurat nå. "Jippi, nå greide vi å bli gravide, og nå skal ALLE rundt oss være superhappy for oss 24/7". Prøv å skru tiden tilbake litt, og se om du kan sette tærne dine ned i hennes sko. Ja, bad timing med jentetur, men helt ærlig, jeg forstår henne. "med tanke på alle de ytterst tynne grunnene ho har kommet med for å droppe familieselskaper på vår side i det siste.... " - har du noen gang spurt henne hvorfor? Og hvis dere ikke har noe supertforhold fra før av, gjør det da så mye at hun ikke kommer da?

Jada, det er superflott at dere skal ha barndåp, og det blir en kjempestor dag for. Men husk at alle er ikke like engasjert som foreldrene. La dåpen bli som den blir, og bruk heller energien på det som først og fremst kommer, fødselen.

MEGET enig. Og godt sagt!!! Det er jo uansett ikke vanlig å bestille dåp flere måneder før ungen kommer til, kanskje hun rett og slett har glemt det? Gi henne litt cred, ikke døm nord og ned før du faktisk VET...

Veldig enig..!!

Signerer på det sterkeste!

Back
Topp