looney eller andre som vet

MaRtE:)

Gift med forumet
ja, jeg spør her. dette gjelder da min bror. han og dama fikk en sønn i mai i fjor, hun har en gutt fra før på 6 år. gutten på 6 år har aldri hatt kontakt eller samvær med sin far, han dro da han var ca 3 mnd tror jeg.
broren min og alle vi andre har etterhvert skjønt hvorfor han dro, men ikke hvorfor han andre faren ikke har kontakt med sin sønn.

broren min har bodd sammen med dem siden han ble født, da han tok over driften av gården samtidig. jeg spurte om når han skulle ha sin pappaperm, men da sa han at hun sa det var best at de ikke hadde samme registrete adr for da fikk hun hele permisjonen(hun står altså som alenemor og mottar div støtte). etter at jeg har sagt i fra har han meldt flytting dit så nå har de samme adr.

nå ser det ut til at min bror drar også, men han vil veldig gjerne ha mest mulig samvær med sønnen sin. hun sier da at han ikke kommer til å få det før han er 2 år pga av at hun skal amme han så lenge[8|] hun har også sagt at han aldri får ha han på julaften.

min bror kan ikke dra før om min 3 mnd fordi han driver gården hennes og har oppsigelsestid, og han er redd han ikke får se sønnen sin.

er det sånn at han ikke får samvær før mora er ferdig med amming?? og hvor er det lurt å hendvende seg for mest mulig info ang dette??

jeg har sagt til han flere ganger at det går ikke an at han ikke får se sønnen sin, håper jeg har rett.

takk for svar dere som vet[:)]

Kontakt familievernkontoret og be om samtaler der. De må uansett ha en samtale der pga de har felles barn. Men de kan få flere enn en time. De kan gå dit både hver for seg, og sammen helt til de finner en løsning som er godfor barnet i forhold til samvær.

Han bør i samtalen hele tiden ha fokuset på hva som er det beste for barnet i forhold til samvær osv. Ikke tenk på hva han selv ønsker osv, men hva som gagner barnet best.

Og han bør ta vare på event "trusler" osv på tekstmld osv i som gjelder samvær ol.

Hvor mye samvær han kan få er vanskelig å si siden barnet er så lite enda[:)]

Familievernskontoret er stedet man henvender seg.

Men det er ikke sant at han IKKE får samvær mens hun ammer. Hurtig, korte samvær anbefales visst når de er små. Altså, feks at broren din kommer hjem til dem mandag, onsdag og lørdag ettermiddag, i et par-tre timer.

Amme gutten til han er 2 år, bare for å hindre samvær? [8|] Virker ikke helt god hun barnemor gitt...

takk for svar[:)]

huff, nei. det er en helt tragisk situasjon, jeg får helt vondt av han[&o] ingen ting har blitt som han hadde trodd, verken med det ene eller det andre.

Ta kontakt med familivernkontoret som Looney sier og fokuser kun på barnets beste og ikke de voksnes lyst!!!! Hun kan ikke nekte han samvær! Kanskje overnatting, men det er det... Og uansett så fullammer man ikke et barn til dem er to år. Så om han får puppen morgen og kveld har han rett til å se sin far på dagen!!![;)] For det er barnets rett til å se sin fare det må fokuseres på, og ikke de voksnes rett!![:)] Hvor gammel er sønnen nå da?? Det er ingen lover som sier at mor eller far SKAL ha barnet på gitte dager. Dette er avtaler som blir gjort på familievernkontoret der man prøver å lage avtaler etter hva som er best for barnet. Om ikke dette fungerer går man videre til rettssystemet... hun kan på ingen måte nekte han samvær om hun ikke kan bevise at han er farlig for barnet!!!! Fatter ikke slike mødre som setter seg selv først[X(][X(][:(]

han er 8 mnd, blir 1 år i mai.

tusen takk for svar!

alle i vår familie vil jo klart at han skal ha sønnen sin, endelig har vi fått et søskenbarn til ungene på min side og mine foreldre er jo veldig lei seg for at de ikke får se barnebarnet sitt(får ikke komme ¨på besøk nå heller). jeg bare tenker sånn at uansett om de 2 ikke kan leve sammen må det da gå an å snakke sammen, om ikke annet for barnet sin skyld.

Ja, det SKAL gå ann å snakke sammen. Trenger ikke være perlevenner, men samarbeid for barnets skyld og barnets beste. Det bør man jobbe for å få til dersom et forhold ikke fungerer mer.

Back
Topp