Lookfantastic.com

*Sandermamma*

Forumet er livet
Noen som har bestilt derfra? Jeg har ALDRI bestilt fra utlandet før. Har funnet noen Redken produkter til 50pund tror jeg det er.

Hvordan gjør jeg det? Er det ikke noe toll osv?

Noen som gidder ta seg tid til å forklare step by step?

[:)]

ORIGINAL: nalille

Jeg har handlet derfra mange ganger. Frakten koster litt, og kommer det på over 200 kr (noe det lett blir;) så må du betale 25% moms. Jeg handler derfra fordi man ofte får gratis ting^^ ("kjøp to Sp produkter å få et håndkle" f.eks)

steg for steg:
  • add to basket
  • chekout
  • proceed to checkout
  • skriv inn kortnr., velg kort-type, sikkerhetskode.o.l
  • place order
  • du får en mail om at bastillingen er registrert

En gang på veien der må du jo også registrere en brukerkonto, da fyller du jo ut de punktene som står.

Var det sånn du mente, eller var det noe annet du lurte på?

Var akkurat det jeg lurte på! takk[:)]
Men, lønner det seg å dele opp bestillingen på noe vis, så man slipper momsen,eller ender man bare opp med å betale ekstra frakt da?

ORIGINAL: kittyb

Anbefaler deg å se på feelunique.com også. de har litt mindre utvalg (har redken da), men er oftest litt billigere i tillegg til at frakt er inkludert i prisen. da kan en jo bare bestille opp til 200 kr for å slippe moms og bestille mer et par dager senere hvis det er mer en trenger.[;)]

Der hadde de alt jeg trengte også! Takk!
Men hvordan er det? Det er moms og toll eller?

Eksempelvis, jeg har en ordre nå, på 70 pund. Hvor mye vil det koste meg å få det til Norge, med moms eller toll og alt det innebærer?
Dere erfarne nettshoppedamer vet sikkert dette[:)][:)]

Ok, siste spørsmål: Blir nesten flau over meg selv altså, men toll og moms, er det det samme? *rødme*

ORIGINAL: kittyb

Tollavgiften er på 10,8% tror jeg. er ikke alt en må betale toll på, men må som regel betale moms på varer over 200, bare blader og bøker som er fritatt som jeg vet. På den kalkulatoren jeg linka til kommer kommer det opp hva en må betale toll på og ikke.

Antar at hårprodukter må gå under kosmetikkl siden jeg ikke finner noe annet som passer, og det er visst tollfritt[:)]

Tusen takk til dere begge to, som har hjulpet meg i kveld[:)][:)]

Back
Topp