london i morgen, tips?

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
i morra reiser eg og sambo til London, hjemreisen er torsdag. Vi skal på konsert i O2 med Roger Waters, og ellers blir det pub en kveld og sikkert masse shopping.

Har hørt litt om Camden marked og Covent Garden...noen som kan fortelle litt om disse plassene? Er det verdt å ta turen dit, eller er det andre ting vi heller burde fått med oss?
Vi skal bo på Regent hotel, så oxford street er jo et must....

Søsteren min var akkurat i London.. og de hadde vært på et sånt stoooort outlet (husker ikke hva det het) og det var såå BILLIG der;)

Hun kjøpte en kjole, 2 par crocs, 1 par pensko, 1 par sandaler, 2 tightser, og et par tøfler til jenta mi.. alt kom på under 200 kr;) Og det var mye fint! Og litt morsomt når ikke alle andre går i det samme;)

kan det ha vært primark kanskje?

Primark er ikke et outlet, men veldig verdt å stikke innom! Bare husk og dobbeltsjekke størrelsen på klærne!

..camden market har alt mulig rart, og det var veldig koselig å tusle rundt der for å se. Husk kontanter! :) Soho og Nothing Hill må dere også tusle innom!

er en smakssak.... selv elsker jeg Camden marked og alle små butikkene i området rundt og synes DEFINTIVT det er verdt å ta en tur.  Om dere legger litt shoppingtid til Oxford street, anbefaler jeg også Carnaby street. :)

Om du vil ha med deg litt sightseeing, er jo de røde turistbussene ganske kjekke - selv om de er en sånn "teit turist-felle" - du får sett mye på kort tid. Og billettene på bussene gjelder et døgn. Om det er noe du vil se/bruke litt mer tid på, kan du gå av bussen - og hoppe på igjen senere.

Ellers anbefaler jeg Jack the Ripper walk! :) Kjempespennende guidet tur i området Jack the Ripper herjet i! Kostet ca ti pund og blir arrangert på kvelden.

God tur! ;)

hva med mat i london da???

noen spesiell plass som blir anbefalt? syns alltid vi bruker så masse tid på å bestemme oss for hvor vi skal gå, og så ender vi ofte på noe som ser bra ut, men som likevel ikke er så bra....hehe

Tja... kommer jo ann (skrives det med en eller to n'er?) på hva slags mat man liker da....

.... om dere er glad i italiensk eller biff, synes iallefall jeg Bella Italia og Angus Steakhouse er ok resturanter. Begge er kjeder som har resturanter MANGE steder i London - og maten er god :)

Ellers er det masse fine cafeer, resturatner osv som er kjempe kjekke å spise på....
Vi pleier stort sett aldri å bestille hotellfrokost, men velger heller å gå ut og spise frokost ute. Det er ofte billigere - og bedre - enn hotellfrokosten.

Prisnivået på mat og drikker er billigere enn i Norge. Det finnes også masse god (og spiseklar) mat (som sandwicher, pakker med oppskåret frukt, osv) å få kjøpt på supermarkedene. Verdt å sjekke ;)

*Lilly84* skrev:
kan det ha vært primark kanskje?

Ja, det var det;) Kanskje ikke noe outlet.. men billig i alle fall;)

*Lilly84* skrev:
hva med mat i london da???

noen spesiell plass som blir anbefalt? syns alltid vi bruker så masse tid på å bestemme oss for hvor vi skal gå, og så ender vi ofte på noe som ser bra ut, men som likevel ikke er så bra....hehe

Hvis dere liker indisk kan dere gå til Soho, mange gode indiske restauranter der :-)
Ellers liker jeg faktisk maten på TGIF i Piccadilly.

Synes det er kjempelurt å ta sightseeing bussene, da kan du hoppe av og på hvor du vil. Jeg gjør det hver gang jeg er i en ny storby! ;-)

Av restauranter ELSKER jeg Zeen - Flavour of India som ligger i Drummond Street. 
*sukk*

http://www.zeenrestaurant.co.uk/

Liker man japansk, så er denne  i Charlotte Street også veldig god!

http://www.london-eating.co.uk/35232.htm

Back
Topp