Logging av mat, bleier og dupper

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Er det noen son gjør det og bruker app? Hvilken app bruker du? Jeg vet at det finnes men er helt blank når det kommer til hva de heter.

Kan det være nødvendig da?
Så lenge de små legger greit på seg, utvikler seg som de skal og virker generelt fornøyde ser jeg for meg at nøye logging kun vil føre til unødige bekymringer om en dag eller to avviker fra normalen..?

Logger litt noen ganger (mest ift bæsjbleier for å se at det ikke går alt for lang tid mellom), men også litt ift søvn og mat noen ganger. Bekymrer meg ikke hvis det avviker litt, prøver heller å se om han begynner å komme litt inn i en rutine, og ser om det blir noe slags mønster på det etterhvert. :) Appen jeg bruker er «glow baby» (iPhone).

Kan det være nødvendig da?
Så lenge de små legger greit på seg, utvikler seg som de skal og virker generelt fornøyde ser jeg for meg at nøye logging kun vil føre til unødige bekymringer om en dag eller to avviker fra normalen..?

Jeg har lyst til å gjøre det en liten periode bare for å få litt oversikt. Hun spiser og sover så rotete på dagtid. I og med at det er så rotete er det ingen avvik heller, så jeg får ikke blitt bekymret. Jeg vet at hun legger bra på seg så det er mer sovingen jeg er nysgjerrig på, også liker jeg å ha oversikt ;)

Logger litt noen ganger (mest ift bæsjbleier for å se at det ikke går alt for lang tid mellom), men også litt ift søvn og mat noen ganger. Bekymrer meg ikke hvis det avviker litt, prøver heller å se om han begynner å komme litt inn i en rutine, og ser om det blir noe slags mønster på det etterhvert. :) Appen jeg bruker er «glow baby» (iPhone).

Den var fin! Takk :)

Jeg har lyst til å gjøre det en liten periode bare for å få litt oversikt. Hun spiser og sover så rotete på dagtid. I og med at det er så rotete er det ingen avvik heller, så jeg får ikke blitt bekymret. Jeg vet at hun legger bra på seg så det er mer sovingen jeg er nysgjerrig på, også liker jeg å ha oversikt ;)
Hehe, ok. Var ikke ment som noe negativt eller kritikk altså, bare vet at for meg så hadde det heller blitt et stressmoment. Men nå hater jeg å planlegge da, tar helst ting som de kommer ;)

Jeg elsker å planlegge og å ha kontroll på ting. Pluss at både jeg og samboeren sliter med tidsperspektiv for tiden [emoji85] så å ha en app er supert for vår del!

Bruker appen babyconnect. Kostet litt, men syns den er veldig oversiktlig og supert at vi begge kan registrere ting.

Den var veldig grei når jeg holdt på å pumpe til visse klokkeslett hele tiden eller til å holde orden på hvilken pupp som ble brukt til amming sist.

Vi har egentlig bare fortsatt å bruke appen selv om vi nå gir flaske, og kommer nok til å bruke den i tiden fremover og [emoji4] registrerer mat og bæsjebleier som regel [emoji4]

Jeg bruker Baby Tracker.
Har sluttet å logge bleier, for det ble så mye og stresset meg.
Men amming og søvn legger jeg inn.
Veldig fint å ha oversikt, også slipper jeg å huske siste jeg ammet. Som har gjort dagene mine mye lettere :)

Her gir mini beskjed når han er sulten, jeg ser det på han når han er trøtt og bleiene kommer regelmessig. Så slipper dette, men er sikkert ett fint verktøy når ting ikke går helt på skinner, eller viss man er veldig glømst... :P Eller bare for nyskjerrigheten sin del

Bruker baby daybook. Den er kun for Android, men vet den finnes for apple og heter feedbaby.
Registrer nattesøvnen og maten. Evnt skittbleier. Han får jo bare flaske og liker å vite hvor mye han har fått i seg. Kan også brukes av flere og oppdateres imellom enhetene. Kjekt når vi ikke er hjemme sammen og når vi mater på natta.
Fine statistikker også, gøy for en kontrollfrik som meg [emoji116][emoji116][emoji23][emoji23]

Vedlegg

• Screenshot_2018-03-09-08-01-06-114.jpeg
    Screenshot_2018-03-09-08-01-06-114.jpeg
    45,5 KB · Visninger: 30
Baby Daybook er appen vi bruker. Den er fantastisk!

Back
Topp