Loftet

bakemamma

Elsker forumet
I kveld var jeg på loftet og tok ned en del klær. Jeg har enda ikke finni alt sammen, så blir noen timer med leting gjennom esker.. :-p

Men fant i alle fall ut at vi har en god del for første vinter med liten. Har også ganske greit med klær for første par månedene tror jeg... I alle fall hvis jeg finner alt etter førstemann.

Nå skal det bare vaskes, tørkes og strykes. Så kan vi legge det på plass. Gleder meg masse til det :-D

Barnerommet skal også straks begynnes på, for det er til nå brukt som lagringsrom for ting vi kanskje kan for bruk for..

I tillegg fant jeg også hentesettet mamma strikka for min første, og det gjorde meg ekstremt glad. På den måten vil mamma få være med på sitt tredje barnebarn også :-)

Flere som allerede har funnet fram gamle arvegods(klær)?

Så koselig da! :)
Har ikke funnet frem noe neda, nei :) Kommer nok til å begynne å finne frem litt etter vi har funnet ut kjønn :) Hvis det blir gutt så har vi jo det meste :)
Men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å shoppe en del nytt også :)

Jeg har ikke funnet noe frem enda, har det i kjelleren hos mamma så venter til etter UL og evt. får vite kjønn så skal det sorteres. Trenger uansett litt nyfødtklær og sommerklær til sommeren siden jeg hadde septemberbaby sist.

Jeg er fortsatt dårlig og orker ikke å gjøre noenting. Men svigermor var her for å hjelpe meg å rydde bort sommerklær og da hentet hun frem babyklærne for å frigjøre litt lagringsplass.

Så nå ligger det i en hylle på badet. Det ble vasket før det ble pakket ned, men vil vaske det før vi tar det i bruk. Hvis det blir jente har vi nok det vi trenger. Blir det gutt, må vi nok bytte ut litt rosa tøy!

Jeg har funnet frem det meste ..Mye står jo fremme av utstyr fordi vi har en jente på 2 1/2 ca..Har satt alt inn på babyens rom..Har oversikten og vet hva jeg mangler..Bgynner å ordne til etter ul..Men vi håper å få vite kjønnet på ul i morgen.Det må og  males og ordnes på baybyens rom.

Jeg har også mest som passer gutt egentlig. Men noe kan brukes av begge kjønn. Sånn som hentesettet heldigvis :-)

Tenker jeg skal begynne å rydde ut av det rommet som skal bli barnerom i løpet av helga.. Og kanskje jeg får begynt å rive litt ti lneste uke.. Male må vi bare vente med en liten stund til. Mye som må gjøres før den tid.

Må vel opp på loftet snart ja. Har ikke peiling på hva vi har og ikke har. Må nok kjøpe litt ull i nyfødtstørrelse. Storebror ble jo født i slutten av juni så han hadde ikke ull før utpå høsten :)

Første min ble født i juni, og denne kommer i månedskifte april/mai, så har heldigvis klær som kan brukes om igjen til høst og vinter :-)

Nå skal jeg snart gjøre klar en kommode, og da kan jeg begynne med vasking, stryking og nøye sortering etter størrelse :-D

vi har klær etter våre to på et stabbur her.. så jeg har tatt inn noe av de minste klærne nå før snøen kommer for fult.. :) Syns det var så koselig å ta fram og.. Vi har to jenter fra før, så tok ut de nøytrale klærne.. har endel kvitt, blått, grønt, brunt..

Back
Topp