Livstegn?

14+0 i dag, og lurer på om jeg kjente noe såvidt i dag :) Veldig usikker på om det var knøttet eller om det var noe annet (luft eller lignende), men var en veldig spesiell følelse hvertfall. :P

Jeg kjente første dytt i uke 13+5 i første svangerskap og 11+6 i andre - og fikk faktisk den artige opplevelsen på tul i uke 12+4 i forrige svangerskap der jeg så lillemor sparke samtidig som jeg kjente det jeg trodde var spark. Morkaka kan avgjøre hvor tidlig en kan kjenne det, for om den ligger på fremsiden kan det ta lengre tid. Hos meg har den vært bak i første og langt ned i andre. Kjenner flere som har kjent det tidlig, type uke 11-12, men mange har ikke merket noe før mellom 15-20 uker. Det er nok individuelt.
Må også nevne at ei på barselgruppa mi sist, fødte brått og uventet og visste ikke at hun var gravid før ungen kom. Det høres jo helt uvirkelig ut, men hun hadde altså ikke merket stort til graviditeten.
Hehe, kja det va en på barselgruppa mi og som ikke visste hun va gravid før hun var i 6e månaden og fødte i 8e. Kort graviditet! :)
Men det må jo være en helt voldsom til sjokk når man ikke vet man er gravid og kommer hjem med en liten baby!!

Back
Topp