Livsstil og prøving?

Gokka

Betatt av forumet
Hei. Vi har det ganske slitsomt i livet vårt, og forsøker å bli gravide. Er det virkelig sånn at livsstil kan påvirke fruktbarheten? Om man tar en sigarett på fest, ett glass vin i ny og ne, eller ikke trener så mye...har det egentlig så mye å si? Dessuten sier ingen noenting og snusing. Hva tror du om dette?

hei hei=) jeg trener ingenting så å si å tar meg en sigarett i ny og ne å tar ett glass vin av og til men jeg ble gravid[:D] men masse stress å slike ting kan kanskje gjøre noe?!

Vi stresser ikke, men det er jo alltid noe. Hva med snus da? Er det noen som sier noe om det? Jeg tar meg også litt vin i ny og ne...kan jo ikke gi sllipp på alle goder i prøve-prosessen

Jeg tror at både alkohol, røyking, snus og stress kan påvirke. jeg sier ikke at man IKKE kan bli gravid hvis man er påvirket av disse tingene, men jeg tror at mulighetene er større dersom man prøver å unngå de overnevnte tingene. Forskning sier at det kan påvirke, og da tror jeg på det.

Selvsagt kan man kose seg i prøveperioden også, og det skader sikkert ikke å ta et glass vin innimellom. Men faren er jo at man allerede er gravid når man drikker, og det er vel kanskje greit å unngå!

Ønsker deg lykke til!

M

røyking minsker fruktbarheten din.men et glass vin eller hektiske dager tror jeg ikke har noe å si.[:)]

Vet mye kan være skadelig og nedsette fruktbarheten,men vi må ikke ta helt av! Skal jo leve vi prøvere også mens vi står på og venter. Koser oss med noe snacks og gjerne "ei kald ei" i helgene gjør vi også. Røyker selv,begge to,men har det selvfølgelig i bakhodet og prøver å begrense røykingen. For røyken er det slutt på den dagen spira sitter! [;)]Trener gjør vi heller ikke. Men vi har bikkje og den må jo ha sine lufteturer om dagen,så da får vi oss noen småturer 3-4 ganger daglig. Tar forskjellige vitaminer daglig,begge to,så akkurat det har vi alltid vært nøye på. Men én ting er jeg sikker på! Og det er at fysisk og psykisk stress generelt kan påvirke fruktbarheten og kroppen,uansett,det har jeg god tro på! Så der holder vi oss unna og kuler´an helt hele tiden så godt vi kan![;)]

Med andre ord,vi lever et avslappet og herlig liv,og trives med det![:)]
Skål for den!

Denne informasjonen fant jeg på babyverdens egne sider. Hvis dere vil bli gravide kan det kanskje være lurt å stumpe røyken:

«Røyking fører til at det tar lengre tid å bli gravid. Stoffer fra tobakk finnes både hos kvinnen og mannen. Hos kvinnen i eggstokken i væsken der egget ligger for å modnes og i sædvæsken og mannen. De små flimmerhårene i kvinnens eggledere, som hjelper til med at egg og sædcelle møtes, fungerer dårligere hos kvinner som røyker. Sædcellene hos røykende menn beveger seg dårligere enn hos ikke-røykende. (Det tar 74 dager å danne nye sædceller. Stumper du røyken får du friske fine nye sædceller.)»

Lykke til alle sammen! Selv ble jeg gravid i en måned hvor jeg minst ventet det, for det hadde vært så mye stress på jobben...

Trening, røyking og alkohol har kanskje ikke så mye å si for enkelte, men tror nok at de som har holdt på en stund, eller funnet ut at det er noe er "galt", så kan det være lurt å være litt forsiktig med enkelte ting!
Stress tror jeg kan innvirke på utrolig mye.

Og ang snus, så er det mange ulike meninger om det...Her på babyverden sin side, står det at man helst bør slutte med det også, men min GUlege, sa at det var han ikke helt sikker på...

Det har vel mye med hvordan man gjør ting...Om man oser seg med en øl eller vin i ny og ned, eller om man heller nedpå hver helg har mye å si... [:D]

LYKKE TIL, og kos dere!! Det er nok det beste [:D]

Har hørt at snus ikke er noe bra. Det virker vel på samme måte som røyk. Men håper at det ikke utgjør så mye, for sambo klarer ikke å slutte med snusen sin. Men er glad det er det han bruker, og ikke røyk, for det ville jo ha påvirket meg også...

Back
Topp