livsforsikring

snart3barnsmor16

Gift med forumet
når vi snakker om barneforsikring, har dere livforsikret dere?

vi har gjort det på oss, slik at skulle det skje oss noe får vi uføre eller at en av oss faller bort så sitter den andre godt i det til å klare seg økonomisk. gjorde dette siden vi skal få et barn sammen og bli en familie..

absolut håp at vi aldri får bruk for det, men greit å ha..

Jeg har ikke livsforsikring på meg selv, og kan desverre ikke få det pga et hjerneslag jeg hadde da jeg var 19 år. Men jeg vil råde dere til å ha forsikring både til dere og barna. Det er ikke lett plutselig bli ufør. Om man ikke har klart å tjene opp noen grunnlag, så blir det knapt med penger.
Har som dere sikkert skjønner brent meg på dette selv.
Mange mener at penger ikke er alt, men om man er syk, og lite intekt, kan det bli ganske tungt. Bare det å vite at man resten av livet må leve på pensjonen, og ikke har mulighet til å tjene mere.....sliter VELIG på helsen.

ORIGINAL: frøkenblaa

Jeg har ikke livsforsikring på meg selv, og kan desverre ikke få det pga et hjerneslag jeg hadde da jeg var 19 år. Men jeg vil råde dere til å ha forsikring både til dere og barna. Det er ikke lett plutselig bli ufør. Om man ikke har klart å tjene opp noen grunnlag, så blir det knapt med penger.
Har som dere sikkert skjønner brent meg på dette selv.
Mange mener at penger ikke er alt, men om man er syk, og lite intekt, kan det bli ganske tungt. Bare det å vite at man resten av livet må leve på pensjonen, og ikke har mulighet til å tjene mere.....sliter VELIG på helsen.

trist og høre! neida men penger er ikke alt, men tross alt det vi lever av..

Vi har ulykkesforsikring, begge to. Skulle ha hatt uføre og (Banken krevde begge disse, da vi byggde fjøs og fikk 6 mill i gjeld..), men jeg fikk ikke uføre. Var visst for dårlig i helsa.. Kan ikke si at jeg føler det selv, men det var vel en kombinasjon av nakke/skulder problem, lett astma, ulserøs colitt og at jeg røykte før.
Det er jo greit å ha, men det beste er jo å aldri få brukt for det[;)]

Vi har en forsikring på huslånet. Hvis en av oss blir arbeidsufør eller dør (bank i bordet at det ikke skjer på minst 60 år!) får den som sitter igjen innfridd halvparten av den summen vi lånte da vi kjøpte leiligheten.
I tillegg har jeg en forsikring gjennom jobben som vil gi en pen slump penger om jeg blir ufør eller evt kjæresten og barna om jeg faller fra (igjen banker jeg nesten hull i bordet!). Jeg har også en fritidseiendom som er verdt ca 5 ganger mer enn hva jeg har i gjeld på den, så skulle vi få et akutt behov for penger grunnet en sånn situasjon har vi mulighet til å realisere litt penger der. Har vel også en ulykkesforsikring privat. Slår meg at jeg kanskje er litt bedre forsikret enn strengt tatt nødvendig [&:]

Jepp, begge er forsikret. Så skulle den ene av oss falle i fra (bank i bordet), så skal den andre få en god pengeslump slik at den klarer seg med huslån etc. Men uffamei, ikke noe god tanke det der. Men, likevel veldig viktig!

Alle 3 er forsikret her. forsikra osse når me kjøpte hus i lag for nesten 3 år siden.

Back
Topp