LIVREDD

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Ble ordentlig redd i stad jeg. Oskar skrek akkurat idet jeg ga han en skje med middag. Han dro det inn, og begynte å hive etter luft, med maten på vei ned i halsen. Jeg gnei han på ryggen - hjalp ikke. Tok han med ut på trappa, DUNKA i ryggen... Stakk fingeren i halsen på han - hjalp ikke.... Huff, var kjempeekkelt. Jeg snudde ungen nærmest oppned, dunka på ryggen og sprang mot veien i håp om å få hjelp av noen forbipasserende.. (ja, jeg ble hysterisk; ungen hang med hodet og pusta jo ikke!!!) Helt ute ved postkassa vår begynte han å hoste, og ut kom det gulp. Ungen hiksta og pusta rart. Det surkla skikkelig, og han var helt rar i øynene. Jeg sprang inn igjen og ringte 113 for å høre hva jeg skulle gjøre. Mens jeg fikk prate med en sykepleier gulpa han masse, og begynte å skrike. Gudskjelov! Da ble mamman letta. Da jeg var ferdig med å prate med henne satte jeg meg ned og strigråt med ungen tett inntil meg. Kjenner meg helt uvel enda, nå er det en time siden, og han har det bra. Var livredd for at han skulle dø jeg.

oi oi oi..dette er jo en mors store skrekk.lurer på hva som skjedde!!!????[&:]

Ånei så fælt!! [:(] kjente mammahjertet knytte seg nå ja, uff!
Stakar deg og stakkar lille oskar.

Bra det gikk bra!!

Ja hva skjedde? Tror han var veldig sulten og tørst, og egentlig ville ha flaska. Så heretter skal jeg gi flaska først... Nå sover han en lur, og jeg går frem og tilbake og ser på ungen min hvert andre minutt. Han puster så fint som bare det, men jeg fikk meg en skikkelig støkk. Mammahjertet er så glad i skatten min. Håper dere slipper å oppleve det. Men skjer det så er oppskriften altså "oppned og dunk lett mellom skulderbladene".

huff og huff, fikk helt klump i halsen her!! Stakkars liten, og stakkars deg. Håper virkelig jeg slipper å oppleve det der altså. Guri, får helt skrekken for slike ting altså

Uff så ekkelt!!!

Blir helt hysterisk selv jeg, bare han svelger feil. Det er sååå ekkelt.
Stakkars deg! Godt det gikk bra!

Uff uff uff[:(] Har hatt Eirik på hue noen ganger jeg og, men han har aldri satt fast så skikkelig asså... MARERITT.....

Åj, så fryktelig! Merker at jeg plutselig ikke gleder meg til hun skal begynne med mat likevel... Hun setter ofte litt i halsen når hun suger pupp, men det er liksom mer "uskyldig" hun får det alltid ganske fort på plass igjen og suger videre. Hmm, håper ikke det betyr at hun er en sånn som har lett for å svelge feil???

Skjønner godt at du titter på ham hele tiden etter en sånn opplevelse ja!

Huffameg!! Det hørtes helt forferdelig ut! Stakkers... [:(]
Godt det gikk bra i hvertfall!! [:)][:)]

ORIGINAL: lilleknøttet

Ble ordentlig redd i stad jeg. Oskar skrek akkurat idet jeg ga han en skje med middag. Han dro det inn, og begynte å hive etter luft, med maten på vei ned i halsen. Jeg gnei han på ryggen - hjalp ikke. Tok han med ut på trappa, DUNKA i ryggen... Stakk fingeren i halsen på han - hjalp ikke.... Huff, var kjempeekkelt. Jeg snudde ungen nærmest oppned, dunka på ryggen og sprang mot veien i håp om å få hjelp av noen forbipasserende.. (ja, jeg ble hysterisk; ungen hang med hodet og pusta jo ikke!!!) Helt ute ved postkassa vår begynte han å hoste, og ut kom det gulp. Ungen hiksta og pusta rart. Det surkla skikkelig, og han var helt rar i øynene. Jeg sprang inn igjen og ringte 113 for å høre hva jeg skulle gjøre. Mens jeg fikk prate med en sykepleier gulpa han masse, og begynte å skrike. Gudskjelov! Da ble mamman letta. Da jeg var ferdig med å prate med henne satte jeg meg ned og strigråt med ungen tett inntil meg. Kjenner meg helt uvel enda, nå er det en time siden, og han har det bra. Var livredd for at han skulle dø jeg.

STAKKARS DEG, DA. HÅPER DET GÅR BEDRE MED DEG, NÅ. trøsteklem fra meg, snosa.

huff så ekkelt da. håper d går bedre nå

Uff! Det der er største marerittet!!! Heldigvis går det oftere bra enn ikke bra ... men midt oppi situasjonen er det ganske fortvilt! Forstår godt reaksjonen du fikk etterpå!
Håper både du og jeg og alle andre slipper å oppleve lignende!! 

Å huff. Sitter her med tårer i øynene jeg nå. Stakkars begge to! Godt det gikk bra.
Stor og varm klem fra meg.

Takk for masse svar. Her går det kjempebra heldigvis. Frykta at jeg ikke skulle få sove, og evt. ha mareritt om det, men har sluppet unna. Har vært en tur hos legen idag og lytta litt, for han har surkla så i nesa lenge i tillegg til det som skjedde. Alt i orden sa doktor'n [:D].

Når han spiser grøt og middag nå om dagen gir jeg alltid litt flaske først, så han ikke skriker med mat i munnen fordi han er sulten. Tror jeg kommer til å vente litt med å introdusere brødskalk og ting han kan få store biter i munnen (ja, jeg tenker halsen[8|]...) av........

dette hørtes  helt grusomt ut... jeg fikk vondt laaangt inni hjertet!!!

Back
Topp