livredd glukosebelastning. spm!

Mamma til Theo

Forelsket i forumet
Jeg har gått sykt opp i vekt (som jeg baaaare har godt av), men er det grunnlag i seg selv for å bli glukosebelastet??
Jeg måtte bli glukosebelastet forrige gang med Theo (husker søren meg ikke grunnen) og det var et helvete på jord. Haha.
Jeg må småspise hele tiden for å holde kvalmen tilbake, men da de ba meg drikke 1 LITER SUKKERLAKE så spydde jeg. Måtte drikke og spy, drikke på ny og spy, frem og tilbake og svaret ble til slutt: Nei, du har IKKE svangerskapsdiabetes.

Livredd for reprise. Faktisk rimelig traumatisk. Haha herre...:)

Anyone?

Normen er at sålenge man har en BMI som overvektig (over 27), hatt sukker i urin, tidligere sv.skapsdiabetes, er fra afrika/asia o.l så skal man gjennomføre glukosebelastning 2 ganger i av.skapet

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Normen er at sålenge man har en BMI som overvektig (over 27), hatt sukker i urin, tidligere sv.skapsdiabetes, er fra afrika/asia o.l så skal man gjennomføre glukosebelastning 2 ganger i av.skapet

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Gjelder dette BMI før svangerskapet?

Jeg måtte ta glukosebelastning sist gang pga for mye fostervann, bare for å utelukke svangerskapsdiabetes.
Det smakte pyton ettersom hun hadde veldig mye sitronsyre i glasset, og jeg fikk et veldig strengt blikk da jeg tok opp vannflaska for å ta en bitteliten slurk vann etterpå for å få bort smaken. Det var visst ikke lov.

Lykke til, får håpe det går bedre enn sist! :)

Måtte ta det sist, men det var pga litt forhøyet blodsukker mellom to kontroller. Men viste seg at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes. Synes ikke testen var noe ille, var ganske lagt ut i sv.skapet da så var ikke kvalm. Sjønner ikke at de skal henge seg så oppi vekt oppgang og bmi, vist blodsukkret er fint ellers...

Back
Topp