Livredd for MA - noen råd?!

Bkno0849692

Andre møte med forumet
Kan noen hjelpe meg å tolke disse resultatene?

Har hatt to MA oppdaget i uke 6 og 7, antar det var såkalt blighted ovum, siden det ikke var tegn til embryo. Hcg var på 14.000 og 5.000 da det ble målt i uke 7.

Nå er jeg gravid igjen. Hatt mye lavere hcg i starten og mindre symptomer enn sist, så forløpet har vært litt annerledes.

Hcg har vært som følger:

5+4: hcg = 1.200

5+6: hcg = 3.400

7+2: hcg = 57.000

Altså har ikke hcg doblet seg jevnt fra jeg var 5+6 til jeg var 7+2, men etter hva jeg forstår skjer økningen ikke så raskt etter hvert. Trøster meg også med at den har økt mye i uke 6, som jo er etter at hjertet skal ha startet, og at den nå er mye høyere i uke 7 enn i de to forrige, mislykkede svangerskapene.

Likevel klarer jeg ikke å la være å bekymre meg for om det er en tom fostersekk denne gangen også, og bare kroppen som kødder med meg igjen. Har lest om blighted ovum/MA og hvordan hcg kan dure på i riktig tempo selv om alt er dødt.

Er 42 år, så oddsen er jo elendig i utgangspunktet. Venter på tidlig UL, men holder på å gå fra vettet. Tungt å være gravid for tredje gang på under ett år…

Noen som har noe erfaring å dele? Mannen min blir koko av at jeg er så nevrotisk.
 
Hei! Skjønner godt at du kjenner på uroen med 2 MA bak deg. Har selv opplevd 4 MA, alle døde i uke 6-7. Først hadde jeg 3 MA på rad, før jeg hadde ett vellykket svangerskap. Deretter en ny MA nylig da vi starta prøvingen på nestemann.

Den gangen det gikk fint var verdiene mine veldig like dine, og dine verdier uke 7+2 er nesten identisk med det jeg hadde 7+1. Så verdiene vurdert isolert sett er det ingenting å si på. Men jeg husker jeg tenkte akkurat det samme selv den gang. Jeg satte opp tabeller med forventa stigning basert på "normen" om dobling hver 2.-3. dag, og satte inn ege kolonne for faktisk stigning. Og da vart jeg veldig usikker på om stigningen var god nok. For det var jo overhodet ingen dobling i det intervallet! Men det var mer enn godt nok for å lage baby ❤

Her er mine målinger:
4+2: 288
4+4: 725
5+1: 3 056
5+4: 7 586
6+4: 35 598
7+1: 59 577

Jeg foretok ikke føere målinger etter dette, da det flater ut rundt uke 7, og fordi jeg hadde TUL 7+3 og fikk se bankende hjerte ❤ Og etter det satt spiren hele veien til 5 dager før termin ❤
 
Back
Topp