Så sitter jeg her da, med alt for mange tanker i hodet.
Egentlig burde jeg være glad nå... Fikk positiv test i dag, etter 1 pp
Men, historien vår bremser meg....
For snart et halvt år siden måtte vi avbryte svangerskapet i uke 20, og vi fødte en pitteliten lillesøster
Dette er noe jeg tenker på hver dag. Savnet er stort. Hun skulle jo vært her nå, bare noen uker gammel.
Istedet sitter vi her, og må forberede oss på et nytt svangerskap.
Jeg vet at vi får tett oppfølging fra sykehuset denne gangen, og eventuelle avvik hos barnet vil bli oppdaget tidligere så jeg slipper å gjennom den fødselsbiten.. Men likevell.. Frykten for SA, MA, at noe skal være galt igjen - sitter langt inne!
Kjenner nesten jeg har litt angst. Mest lyst til å bare grave meg ned, og våkne når alt er over - bare leve småbarnslivet lykkelig, istedet for å leve med graviditeten og være livredd..
Formen er også ganske crap!
Mulig det ligger psykisk altså, men har mest lyst til å bare sove, sove og sooove hele tiden!
Bør jeg kontakte legen allerede? Er det noe de kan gjøre for at jeg skal få roet nervene ift svangerskapet?
Eller skal jeg kontakte sykehuset?
De sa at jeg kunne ringe direkte til dem, neste gang jeg ble gravid - så ville de ta meg inn til oppfølging og ul allerede fra uke 8-9.
Men det er leeenge til!
Og så er det jobb da - hva med jobb?
Er det trygt å jobbe?
Blir det for mye stress?
Litt tidlig å "legge inn årene" allerede nå vel? Har enda 8(!!) måneder med angst ( blandet med glede såklart! ) igjen.....
Kjenner dette blir tungt, allerede......
Egentlig burde jeg være glad nå... Fikk positiv test i dag, etter 1 pp
Men, historien vår bremser meg....
For snart et halvt år siden måtte vi avbryte svangerskapet i uke 20, og vi fødte en pitteliten lillesøster
Dette er noe jeg tenker på hver dag. Savnet er stort. Hun skulle jo vært her nå, bare noen uker gammel.
Istedet sitter vi her, og må forberede oss på et nytt svangerskap.
Jeg vet at vi får tett oppfølging fra sykehuset denne gangen, og eventuelle avvik hos barnet vil bli oppdaget tidligere så jeg slipper å gjennom den fødselsbiten.. Men likevell.. Frykten for SA, MA, at noe skal være galt igjen - sitter langt inne!
Kjenner nesten jeg har litt angst. Mest lyst til å bare grave meg ned, og våkne når alt er over - bare leve småbarnslivet lykkelig, istedet for å leve med graviditeten og være livredd..
Formen er også ganske crap!
Mulig det ligger psykisk altså, men har mest lyst til å bare sove, sove og sooove hele tiden!
Bør jeg kontakte legen allerede? Er det noe de kan gjøre for at jeg skal få roet nervene ift svangerskapet?
Eller skal jeg kontakte sykehuset?
De sa at jeg kunne ringe direkte til dem, neste gang jeg ble gravid - så ville de ta meg inn til oppfølging og ul allerede fra uke 8-9.
Men det er leeenge til!
Og så er det jobb da - hva med jobb?
Er det trygt å jobbe?
Blir det for mye stress?
Litt tidlig å "legge inn årene" allerede nå vel? Har enda 8(!!) måneder med angst ( blandet med glede såklart! ) igjen.....
Kjenner dette blir tungt, allerede......
gratulerer med ny spire! Lettere sagt en gjort men; prøv å tenk positivt. Husk; mater du frykten, vil frykten bli større.. Skjønner (ikke helt men noe) at det er kjempevanskelig det som skjedde med englesøster. Kjempetrist. Men tenk det lille frøet i magen din nå da