Livredd for hcg-stigningen

Karianne855

Flørter med forumet
Hei!
Håper noen der ute har positive erfaringer med lav hcg-stigning? Er lettere hysterisk her...

Vi har prøvd i over 1 år nå, og var i skyene da vi endelig fikk to streker på testen i sommer. Det gikk ikke så bra... og endte med et par uker på sykehus. Svangerskapet satt i eggstokken, og jeg ble fryktelig syk.

2 mnd senere fikk vi igjen positive tester, og jeg har naturligvis vært VELDIG nervøs. Nå har jeg tatt 3 hcg-tester... og er knust over resultatet... Er det noe som helst håp tror dere? Tenker spesielt på den lave stigningen fra 5+0 til 5+3...

4+0 = 51
5+0 = 286
5+3 = 438

Har TUL kommende torsdag, men det er maaaange lange timer til. Håper noen har gode erfaringer med liknende tall

Den har jo doblet seg fint den? :) kan ta mellom 26-48 timer før hCG dobler seg

Du må slutte å ta så mange tester, er bare til å bli gal av. Dette ser ut som helt normale verdier, og du er et menneske, ikke en maskin så alle utvikler seg forskjellig. Ta en titt på denne siden her:

https://www.babymed.com/normal-hcg-blood-level-by-week-during-pregnancy

Husk at stress ikke er bra i et svangerskap, så det lureste du gjør er å prøve å ikke lete etter svar som du ikke kan få før du har tatt tul.

Ja, er enig med deg... hater de testene.
Men jeg ble utrolig syk sist... hadde masse blod i magen, og måtte fjerne den ene egglederen. Så jeg vil gripe inn tidligere hvis det går i samme retning denne gangen. Derfor må jeg teste, for der er for tidlig med UL.

Ja, er enig med deg... hater de testene.
Men jeg ble utrolig syk sist... hadde masse blod i magen, og måtte fjerne den ene egglederen. Så jeg vil gripe inn tidligere hvis det går i samme retning denne gangen. Derfor må jeg teste, for der er for tidlig med UL.

Det skjønner jeg, med din forhistorie. Denne gangen blir du jo fulgt nøye opp med tidlig ultralyd, så om det skal være noe så er du jo i trygge hender. Jeg vet ikke hvilken uke du oppdaget det sist, men mellom uke 7-9 få de fleste symptomer. Ved din ul neste torsdag så er du jo ikke kommet så langt i svangerskapet. Vet ikke om det roer deg ned det jeg skriver her, men det er virkelig ikke noe annet å gjøre enn å vente på ul. (Evt fremskynde den tul noen dager om det er mulig)

Ja, blir fulgt opp nøye... så, som du sier, det er ikke annet å gjøre enn og vente. For man ser neppe noe på UL før torsdag uansett. Men kjenner at et par "solskinnshistorier" muligens hadde roet nervene litt

Ettersom du har vært gjennom en exu en gang, skjønner jeg at du er ekstra på vakt!

Sjekket stats’ene dine på betabase, de fleste har en kjappere doblingstid på det stadiet du er nå.. men som du ser, heller ikke umulig at det kan utvikles normalt :)

156B9132-5C76-4130-99CB-EA43537E8107.jpeg

46A8CA7B-B190-43A6-959E-11EEB7041A1C.jpeg

Jeg hadde dobling på ca 80 timer på samme tid i svangerskapet som du er nå.

Back
Topp