Livredd for å miste

mammainnlandet

Betatt av forumet
Lykkelig over å være gravid, så er jeg like redd for å miste :nailbiting: Hvordan slipper dere bekymringene?:smiley-ashamed008
Eller hva får dere over på andre ting?

Prøver selvfølgelig å tenke på at dette går bra og at det stort sett går bra- men det er ikke like enkelt altså.. :Heartred

Jeg er også livredd for å miste, klarer ikke å tenke på noe annet om dagen. Så bortsett fra å prøve å holde seg opptatt, så har jeg ingen gode råd dessverre.

Det er jeg også- på det punktet at jeg vil ta en graviditetstest til, selv om jeg skal på kontroll på tirsdag og da blir det tatt ny urinprøve for å måle hcgen har ingen tegn på at jeg holder på å miste, så alt er bare i hodet mitt

Føler det helt likt:(
Klarer ikke å glede meg over det og tenker at jeg sikkert mister denne gangen også. Har mistet to ganger (okt-21 og juni-22)
Men jeg har 3 litt større barn fra før så vet jo at jeg har kunnet bære fram barn før,

Skulle gjerne hatt oppskriften på å slappe av og ikke tenke så mye på det.

Jeg har fått for meg at siden mamma hadde svangerskap utenfor livmoren med nr3 så skjer det meg også, så jeg er livredd for at det faktisk skjer. Vurderer å bare ta en ul til uka for å roe ned. Er bare 5+0 så uavhengig om jeg ser hjertet slå enda eller ikke tror jeg bare st jeg må se at det er der det skal

Hei, sniker fra mai her :Heartpink
Er førstegangsgravid selv, og jeg ville bare si at jeg tror jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Det er mange som er nervøse, og det er helt 120% normalt. Det som egentlig fungerte best for meg var
1- holde meg opptatt. Å sitte hjemme eller å være mye alene kan føre til mye tankespinn. Det er ikke lurt, da blir man bare mer nervøs og redd.
2- IKKE oppsøk historier om SA/MA og lignende (med mindre du tåler å lese slikt uten å bli påvirket). I mitt tilfelle gjorde det bare ting være.:playful:
3- Bestill deg en ultralyd dersom du har mulighet, og snakk med jordmor om du kan. Som regel er det lite oppfølging man kan få veldig tidlig, men man skal kunne se hjerteslag fra uke 7, og kanskje bli sett av jordmor rundt den tiden også. Vær ærlig om følelsene dine, og bruk heller tid på å prate med mennesker som tar deg og bekymringene dine på alvor. En god samtalepartner gjør mye, spesielt hvis man er mye alene med tankene sine. :Heartpink

Ønsker deg lykke til med graviditeten, og håper nervene roer seg etter hvert. Det gjorde de for meg i hvertfall. Med tid. ❤️

Jeg er også livredd. Jeg har aldri vært gravid, og derfor heller aldri mistet, så har jo ingen grunn til å være redd, annet enn hva andre skriver, men føler på det likevel.

Jeg har tenkt at hvis jeg mister så kommer jeg til å være like trist selv om jeg har vært bekymret eller gledet meg i tiden i forveien. Så jeg prøver faktisk å få tiden til å gå ved å drømme meg bort i Pinterest babyrom, og ved å lese om hvordan det er å ta vare på en baby.

Det fungerer ikke helt perfekt, for jeg er fortsatt bekymret. Men jeg prøver å ikke være redd for å glede meg, for det kan jo faktisk hende at dette går kjempebra, og da vil jeg bruke tiden til å glede meg, og ikke ta sorgene på forskudd!

Men skal sies at jeg er ekstra forsiktig med kroppen min for tiden. Egentlig bare på en tullete måte der jeg ikke tør å gjøre for brå bevegelser eller løfte for tungt. Selv om jeg vet at det ikke har noen innvirkning på barnet på dette tidspunktet :dance018

Jeg er også livredd for å miste, klarer ikke å tenke på noe annet om dagen. Så bortsett fra å prøve å holde seg opptatt, så har jeg ingen gode råd dessverre.
Vi skal igang med oppussing av hus osv etterhvert- så jeg har fått for meg at hvis jeg lager en liste over hva vi trenger til lille så roer jeg meg:bag:

Det er jeg også- på det punktet at jeg vil ta en graviditetstest til, selv om jeg skal på kontroll på tirsdag og da blir det tatt ny urinprøve for å måle hcgen har ingen tegn på at jeg holder på å miste, så alt er bare i hodet mitt
Jeg har 7 tester her nå:laughing002 skal på legekontoret imorgen og på onsdag for hcg:love017 går inn i uke 5(4+0) så alt er veldig tidlig enda..

Jeg er også livredd. Jeg har aldri vært gravid, og derfor heller aldri mistet, så har jo ingen grunn til å være redd, annet enn hva andre skriver, men føler på det likevel.

Jeg har tenkt at hvis jeg mister så kommer jeg til å være like trist selv om jeg har vært bekymret eller gledet meg i tiden i forveien. Så jeg prøver faktisk å få tiden til å gå ved å drømme meg bort i Pinterest babyrom, og ved å lese om hvordan det er å ta vare på en baby.

Det fungerer ikke helt perfekt, for jeg er fortsatt bekymret. Men jeg prøver å ikke være redd for å glede meg, for det kan jo faktisk hende at dette går kjempebra, og da vil jeg bruke tiden til å glede meg, og ikke ta sorgene på forskudd!

Men skal sies at jeg er ekstra forsiktig med kroppen min for tiden. Egentlig bare på en tullete måte der jeg ikke tør å gjøre for brå bevegelser eller løfte for tungt. Selv om jeg vet at det ikke har noen innvirkning på barnet på dette tidspunktet :dance018
Jeg har heller aldri vært gravid tidligere.. ergo ekstra redd- da dette er sårt etterlengtet :Heartred
Prøver å lage liste over hva vi trenger osv.. samtidig som jeg ser litt på barnerom osv:laughing002
Vi skal etterhvert begynne oppussing av nytt hus, hadde håpet å være inne til jul-23- men nå håper jeg vi er inne før fødsel.. ergo litt mye å tenke på der også:eek:
Skal sies at jeg er veeeldig forsiktig med kroppen min:Heartred er egentlig cola-avhengig, men det har jeg kuttet ut.. løfter ikke tungt, prøver å ligge mer på sofaen enn noe annet. Er i jevnlig trening osv når jeg ikke slapper fullstendig av:nailbiting:
Prøver å sette tankene mine på at det går jo stort sett bra

Jeg har fått for meg at siden mamma hadde svangerskap utenfor livmoren med nr3 så skjer det meg også, så jeg er livredd for at det faktisk skjer. Vurderer å bare ta en ul til uka for å roe ned. Er bare 5+0 så uavhengig om jeg ser hjertet slå enda eller ikke tror jeg bare st jeg må se at det er der det skal
Huff, høres ikke hyggelig å ha fått for seg slike ting.. jeg skulle gjerne fått en UL selv, men ingen andre enn offentlig sykehus og de er jo håpløse og komme inn til.. men heldigvis har jeg time hos jordmor i slutten av januar- så det er ikke altfor lenge til:love017

Samme her.. Hadde MA i uke 7+4 forrige gang, oppdaget i uke 12+1, så er livredd for å gå igjennom det samme igjen.. Bestemt meg for å ha ekstra oppfølginger med ul, også skal jeg til legen i morgen, så skal snakke med dem om oppfølging osv…

Samme her.. Hadde MA i uke 7+4 forrige gang, oppdaget i uke 12+1, så er livredd for å gå igjennom det samme igjen.. Bestemt meg for å ha ekstra oppfølginger med ul, også skal jeg til legen i morgen, så skal snakke med dem om oppfølging osv…
Håper virkelig at jeg kan få ekstra oppfølging selv også.. selvom jeg ikke har hatt noen form for abort tidligere.. det sitter friskt i minnet at jeg aldri har klart å bli gravid tidligere, og jeg føler meg veldig veldig heldig som endelig klarte med litt hjelp :Heartred men reddselen og lykkeligheten er en hårfin balanse altså..

Samme her også :( Mistet i oktober, klarer nok ikke tro det skal gå veien før jeg begynner å nærme meg andre semester. Bare 11dpo i dag da, så fryktelig tidlig enda!

Fikk idag bestilt meg ultralyd til 7+0, så håper å se et hjerte banke :Heartred tok også hcg blodprøve idag, og skal ta my på onsdag- bare for å sjekke økningen:eek: jeg er altså så redd, men ikke så redd at jeg er synlig stresset..

Back
Topp