Livostin nesespray og gravid

A.Msinmamma

Glad i forumet
Noen som vet helt sikkert om jeg kan bruke det eller ikke?
Fikk egentlig ikke noe ordentlig svar på apoteket i dag, tenkte ringe lege i morgen men viss noen her inne vet så hadde jeg blitt glad ;)

Sjekk tryggmammamedisin.no du

Står i felleskatalogen at det er begrenset erfaring ved bruk av livostin under graviditet og amming.

Du kan bruke zymelin og otrivin da.

Men zymelin og otrivin har jo ikke noe med allergi å gjøre da, hele poenget med livostin er jo antihistaminer

felleskatalogen er streng. Som sagt, sjekk trygg mammamedisin

Men zymelin og otrivin har jo ikke noe med allergi å gjøre da, hele poenget med livostin er jo antihistaminer

Nei altså, beklager :p leste bare nesespray jeg og er ikke en allergiker, så kobla ikke.

Et godt alternativ er også Relis. Det er den siden leger stort sett bruker. Felleskatalogen helgarderer alt for mye ja. ;) Tryggmammamedisin er flinke på allergi. :)

Har vi vanlige tilgang på relis? Tryggmammamesisin er fin for oss som er gravide og ammende, men relis er nok lur sånn ellers, felleskatalogen er meget helgardert, det er jo produsentens opplysninger og de tørr ikke gå god for at særlig mye er trygt

Jeg fikk beskjed av legen om å holde meg unna både Livostin og Otrivin... Kun saltvannsspray...

Har vi vanlige tilgang på relis? Tryggmammamesisin er fin for oss som er gravide og ammende, men relis er nok lur sånn ellers, felleskatalogen er meget helgardert, det er jo produsentens opplysninger og de tørr ikke gå god for at særlig mye er trygt
Ja, du kan søke på hva du vil, ta for eksempel "gravid nesespray", så kommer alle svarene som er gitt opp. Jeg bruker bare den når jeg lurer på sånne ting, stort sett aldri felleskatalogen. :)

Jeg har snakket med min fastlege, får lov til å ta livostin både i form av nesespray og øyedråper i svangerskapet. Hun ønsket ikke at jeg skulle ta det hver dag som jeg har pleid tidligere år, men ta kun ved behov så lenge jeg er gravid :)

Back
Topp