Livmortappen

Seawave

Elsker forumet
Jeg pleier å unngå å «tafse» i dpo-land, men nå er jeg 11dpo og rimelig sikker på at jeg ikke er gravid, så jeg skulle bare hente ut litt utflod på fingeren for å se om det var farge i utfloden (forventer blodspor i dag/natt).
Til min store overraskelse «krasjer» jeg i livmortappen bare ca 1-2cm innafor åpningen, har aldri opplevd at den er så langt nede (så vidt jeg kan huske). Pleier liksom å måtte stappe hele langefingeren inn for å rekke den.
Den var hard og heeelt lukket igjen (bortsett fra det lille hullet som alltid er der siden jeg har født).
Absolutt ikke slik jeg forventet den å være nå som jeg forventer mensen :confused005
Noen tappetafsere her som har opplevd tappen så langt nede? I hvilken setting? Hva kan det bety?
 
Nå har den normalisert seg. Altså vanlig lav, og ikke «jeg prøver å krype ut av hullet»-lav.
Men den er fortsatt lav, hard og lukket. Skal få mens i dag og ikke så mye som blodspor enda.
Skjønner ingenting.
Både temperatur og puls har falt, så det tyder på at mensen er like rundt hjørnet - så hvorfor åpner ikke tappen seg og blir myk? :bored:
Hadde jeg vært gravid hadde ikke tempen falt...
 
Nå har den normalisert seg. Altså vanlig lav, og ikke «jeg prøver å krype ut av hullet»-lav.
Men den er fortsatt lav, hard og lukket. Skal få mens i dag og ikke så mye som blodspor enda.
Skjønner ingenting.
Både temperatur og puls har falt, så det tyder på at mensen er like rundt hjørnet - så hvorfor åpner ikke tappen seg og blir myk? :bored:
Hadde jeg vært gravid hadde ikke tempen falt...

‘’
  • Sjekk tappen én gang hver dag til omtrent samme tidspunkt, i samme stilling og med like full/tom blære hver gang. Små forandringer i stilling og innhold i blære, samt sjekking på forskjellige tidspunkter kan «flytte» tappen merkbart.» hentet fra syklus.info sin side om sjekking av livmortappen.
 
‘’
  • Sjekk tappen én gang hver dag til omtrent samme tidspunkt, i samme stilling og med like full/tom blære hver gang. Små forandringer i stilling og innhold i blære, samt sjekking på forskjellige tidspunkter kan «flytte» tappen merkbart.» hentet fra syklus.info sin side om sjekking av livmortappen.
Det vet jeg, har kjent på tappen i 7 år :)
Derfor jeg kjenner den så godt og reagerte såpass på en så stor endring.

men nå kom mensen, så det var nok bare tappen som tulla litt før mensen.
 
Back
Topp