Livmortappen

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Det står jo at den skal være godt gjemt oppi greiene frem til det nærmer seg fødsel men i dag kjente jeg "noe" :-/ Fremdeles langt oppe men jeg kjente det så spm er hva det er for noe? Skal det være sånn? For jeg kjente for en stund tilbake også og da var det ikke mulig å kjenne noe :-/ Er bare 31+2

Noen som vet?

Hadde ikke pelt så mye oppi der så tidlig altså :/ men det kan fint være livmortappen. Jeg har blitt sjekket av jordmor og lege flere ganger de siste 2 mnd, og de sier den er sentrert og langt fremme så den er lett å nå. Det er nok litt forskjellig.

Har ikke turt å kjenne der selv. Men min var ikke sentrert og lavt nede før godt ut i fødselen med nummer fire og fem. Med nummer tre var den derimot sentrert og "lav" med to cm åpning tre dager før fødsel.
Så om livmorhalsens plassering og sentrering inni der sier noe om hvor nært fødsel man er, det vet jeg ikke. Men at det kan være lurt å la være å fikle på den, det tror jeg:p I allefall mot slutten, med tanke på infeksjonsfare og fare for prematur fødsel..

Har ikke turt å kjenne der selv. Men min var ikke sentrert og lavt nede før godt ut i fødselen med nummer fire og fem. Med nummer tre var den derimot sentrert og "lav" med to cm åpning tre dager før fødsel.
Så om livmorhalsens plassering og sentrering inni der sier noe om hvor nært fødsel man er, det vet jeg ikke. Men at det kan være lurt å la være å fikle på den, det tror jeg:p I allefall mot slutten, med tanke på infeksjonsfare og fare for prematur fødsel..

Men nå lurer jeg litt, det kan da ikke være farlig å kjenne etter så lenge man har rene hender? Så sant man ikke driver å "pirker", liksom.. Ellers skulle nå vel sex vært generelt frarådet også?

Den livmortapppen er en vanskelig greie tror jeg, for den kan forandre seg lenge før eller forbli uforandret til samme dag :p sjekket den iblandt igjennom forrige graviditet og når riene startet så kunne jeg tydelig kjenne forskjell på den. Nå er min så høyt oppe at jeg ikke når den enda så tror ikke det er noe som skjer her med første, men kan jo fort forandre seg da :)

Når det kommer til å sjekke den selv er da ikke det noe farlig sålenge man har rene hender og korte negler. Med mindre man har fått sexforbud eller har hatt premature rier eller noe. Er da mye mer uhygienisk når man har sex og ofte når vel mannen lenger inn enn din finger så tviler på at det er farlig å kjenner forsiktig etter ;)

Men nå lurer jeg litt, det kan da ikke være farlig å kjenne etter så lenge man har rene hender? Så sant man ikke driver å "pirker", liksom.. Ellers skulle nå vel sex vært generelt frarådet også?
Det er helt sikkert ikke farlig så lenge hendene er rene og neglene kortklipt, men ikke en sjanse JEG hadde vært villig til å ta:) Så får andre gjøre som de vil, uten at jeg skal blande meg oppi det:)

Det er helt sikkert ikke farlig så lenge hendene er rene og neglene kortklipt, men ikke en sjanse JEG hadde vært villig til å ta:) Så får andre gjøre som de vil, uten at jeg skal blande meg oppi det:)

Back
Topp