Livmortappen??

gulletnr3

Forelsket i forumet
Unnskyld men kjente på den i dag 2 dager før IKM, den er langt oppe, hard og lukket. Er dette positivt i forhold til graviditet? Noen med erfaring? :)

Sjekket min fra eggløsning og frem til mensen hver måned i 5 måneder før jeg ble gravid hehe.. var helt fanatisk på den sjekkingen og leste meg grønn, slukte alt jeg kom over! Men faktum er at den ikke endret seg nevneverdig før i uke 5-6.. da ble den avlang, litt oval og skrå, sitter midt i skjeden, fast men allikevel myk, og lukket selvfølgelig.Når jeg fant ut at jeg var gravid, satt den høyt oppe og var lik akkurat som når jeg forventet mensen. Kunne ikke kjenne forkjell på livmortappen om jeg var gravid eller ikke på IKM. Vet ikke hvilken erfaringer andre har men det er min i hvertfall :)

TUSEN takk for dine erfaringer :) Hva med temp, har du noe der? Hadde 37,5 i går og 37,4 i dag, pleier aldri ligge så høyt :) Ja en blir fanatisk, i hvertfall når en har prøvd i over 2 år... :( :)

Målte ikke temperaturen, men jeg pleier å ha hetetokter når jeg skal ha mensen, det hadde jeg ikke når jeg fant ut jeg var gravid :) Det sammen med at jeg ikke fikk PMS (jeg er et av de overfølsomme og engstelige PMS trolla) så visste jeg det egentlig :)Testet positivt 3+5. Da hadde jeg testet meg hver måned og til og med hatt flere menstruasjoner som var 5-7 dager på overtid. Da var jeg frustrert da hehehe...

2 år!!!!!, og jeg følte det var en evighet med 5 måneder :( ... håper virkelig spira sitter denne gangen!!!

Jeg tror egentlig at det eneste du kan kjenne på livmortappen er eggløsning. Om du er åpen eller lukket. Den er jo lukket etter eggløsning frem til mensen, da åpner den seg igjen en til to dager før mensen hos mange. Men hos meg åpnet den seg samme dag og bare timer før mensen kom. Rart hvor mye slikt betyr, tegn en kan kjenne etter... :) Krysser fingrene for deg!

Ble gravid med IVF rett før påske men mistet i uke 7 :( :(

Har rimelig lang erfaring med tappetafsing, da vi har vært prøvere i to år.
Mistet to, og har to.
Min erfaring er at den ligger ganske høyt oppe og er hard fram til dagen før mens.
Da ble den mykere og kun litt lavere, men jeg fikk ofte da rosa på papiret etter tafsing dagen før mens.
På den måten visste jeg med sikkerhet at mensen kom dagen etter. Men sluttet jeg å teste å lete etter gravide
symptomer av den grunn... Neeeida.. Det kunne jo være andeledes akkurat den måneden. Men det var det aldri.
Så for meg var tafsingen et sikker tegn. Den kom aldri ned når jeg var gravid :)

Masse lykke til :)

Den ligger veldig høyt oppe i dag også, samt en temp på 37,7!!!??

Back
Topp