Livmortapp.

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Vet at man ikke skal tukle inni der men er det noen som er kjent med hvordan livmortappen er på slutten av svangerskapet? Betyr det noe om den er nede og åpen eller helt borte
 
Den skal ihvertfall være myk, ikke hard [emoji1] har aldri funnet min så jeg veit ikke stort mer [emoji28]
 
Hehe Ok [emoji5], har aldri funnet min før nå j heller. Men vil ikke tukle så mye inni der men jeg har så lyst å finne noen tegn om det nærmer seg el ikke. Bare for spenningens skyld. :)
 
Legen sjekka min på torsdag og sa den var myk, og at det var fint - det er omtrent alt jeg vet om den, hehe :)
 
Den skal etterhvert bli myk, men trenger ikke være det før timer før fødsel. Og den skal sentraliseres, altså ikke gå bakover slik den stort sett gjør før fødsel. Når den er helt utslettet (tynn) øker åpningen i diameter. 4cm=fødsel i gang. 10cm=klar til å trykkes ut dersom hodet er langt nok ned :)
 
Hehe Ok [emoji5], har aldri funnet min før nå j heller. Men vil ikke tukle så mye inni der men jeg har så lyst å finne noen tegn om det nærmer seg el ikke. Bare for spenningens skyld. :)
Mamma tøyde inni der og fikk vannet til å gå med meg [emoji85] jordmor hadde visst tøyd tidligere i uka da og sagt at det var modent og en cm åpning. Ble lang fødsel (14-15 t), så mulig det hadde vært like greit om ho venta noen timer/dager til det ordna seg selv?
Lurt å vaske hendene først iallefall om du skal gjøre noe ;)
 
Mamma tøyde inni der og fikk vannet til å gå med meg [emoji85] jordmor hadde visst tøyd tidligere i uka da og sagt at det var modent og en cm åpning. Ble lang fødsel (14-15 t), så mulig det hadde vært like greit om ho venta noen timer/dager til det ordna seg selv?
Lurt å vaske hendene først iallefall om du skal gjøre noe ;)

Ja, jeg kjenner i og etter dusjen. Er ikke så kjent så kanskje ikke den beste tiden og bli kjent inni der. Men den var litt hard, nedover og fikk en finger imellom/inni men kom ikke så langt inn. Får bare vente. Har en del kynnere nå, det kan jo være et tegn. Har ikke hatt merkbare kynnere før de siste dagene:)
 
Jeg vet ikke helt hvordan det er men når jeg kom inn på føden så var jeg 3 cm åpen og myk men hadde fortsatt en god del igjen på tappen og den var litt bakovervendt, de mente at dette kunne ta dager og at jeg trolig måtte igangsettes (vannet hadde gått) men litt over en time senere så var han ute! [emoji4] tror det er veldig individuelt, mange går jo med åpning i flere uker uten at fødselen setter ordentlig igang, mens andre er som meg at når det begynner å åpne seg der nede så skjer det fort!
Var sånn med storesøster også, var på sykehuset på en torsdag og var da helt umoden og hodet hadde ikke festet seg og legen mistenkte at jeg ville gå over tiden ettersom jeg var så umoden men på søndag samme uka så var hun ute [emoji4]
 
Back
Topp