Livmortapp og graviditet??

Jente 35 som ønsker sårt...

Forelsket i forumet
Hvis livmortappen er åpen 3-4 dager etter el,betyr det da at man ikke er gravid?for den skal vel lukke seg ved graviditet? Noen som vet? (Kansj dumt spørsmål men)

Hvis livmortappen er åpen 3-4 dager etter el,betyr det da at man ikke er gravid?for den skal vel lukke seg ved graviditet? Noen som vet? (Kansj dumt spørsmål men)

Har du født tidligere? Den skal lukke seg, men skal sies at noen sin tapp kan kjennes åpen ut, selv om den er lukket. Har du pleid å sjekke tappen tidligere -er dette unormalt for deg ?

Den skal «lukke» seg etter el, men her er det store individuelle forskjeller, og det er helt umulig å si hva som kan være graviditetstegn eller ikke for akkurat deg, med mindre du har kjent etter i mange sykluser og kjenner tappen din veldig godt. :) Jeg har ikke kunnet kjenne noen forskjell på tappen de gangene jeg har vært gravid, det var først etter positiv test at den ble litt annerledes. Etter å ha født kjennes den også litt åpen ut hele tiden, men jeg begynner nå å bli litt kjent med den på nytt, og merker at det fortsatt er litt forskjell på «åpen» og «lukket».

Når jeg får mensen er den lett å kjenne og åpen. Når jeg ble gravid nå var den så høyt oppe at jeg såvidt klarte å være borti den :p

Når jeg får mensen er den lett å kjenne og åpen. Når jeg ble gravid nå var den så høyt oppe at jeg såvidt klarte å være borti den :p
Men hvor raskt inntraff det?
Jeg har lest at hos de aller fleste oppfører ikke tappen seg som "gravid" før litt etter ikm nemlig. Men det her er vel som alt annet - individuelt :)

Har du født tidligere? Den skal lukke seg, men skal sies at noen sin tapp kan kjennes åpen ut, selv om den er lukket. Har du pleid å sjekke tappen tidligere -er dette unormalt for deg ?

Jeg har født 3ganger,jeg har ikke kjent noe særlig på tappen før så vet ikke hva som er normalt.Men trodde den skulle lukke seg ved graviditet?Jeg kjenner tydelig en avlang grop der.

Jeg har født 3ganger,jeg har ikke kjent noe særlig på tappen før så vet ikke hva som er normalt.Men trodde den skulle lukke seg ved graviditet?Jeg kjenner tydelig en avlang grop der.

De som har født vil alltid ha en mer åpen tapp en de som ikke har født. Så da har vi kanskje svaret på hvorfor din er "åpen" . den er lukket, men kjennes bare åpen ut pga fødsel

Som sagt kjente ikke jeg noen forskjell da jeg var gravid før etter at IKM var passert, da ble tappen veldig høy og steinhard. Før det var det helt likt som de syklusene jeg ikke var gravid, og ikke noe «mer lukket» enn ellers.
Min kjennes også alltid litt åpen ut nå, det er en «grop», som du sier. Nå som jeg har kjent etter daglig over noe tid begynner jeg å ane forskjellen igjen, men den blir altså ikke helt lukket.

Da jeg ble gravid sist var den helt lukket og steinhard. Aldri kjent den så hard før, så det var et av de første tegnene :)

Tappen min var det jeg trodde åpen lenge etter gravidtestene var positiv. Er nå 14+1 :) rundt uke 8-9 så forsvant den så langt opp at jeg ikke kjente den! Har født før.

Back
Topp