Livmorslimhinne

Mindel

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Junilykke 2022
Sorry for detaljert spørsmål, men jeg lurer på hvordan andre opplever mens? Jeg husker det var mer "slim" og hinner når jeg var ung, nå er jeg 40 år og det er liksom ingenting. Det er en kort mens, bare rent blod. Og ingen forvarsel, ikke vondt i magen, ingenting. Men er det normalt at det ikke er noe annet enn blod som støtes ut? For min del er også fasen fra første dag mens til eggløsning lang (ca tre uker).

Jeg har hatt en tidlig ultralyd en gang helt tidlig i et svangerskap, og da så slimhinnen for tynn ut til å være gravid fikk jeg beskjed om (endte i MA).

Noen tips til å evt tykne slimhinnen bedre?
 
Sorry for detaljert spørsmål, men jeg lurer på hvordan andre opplever mens? Jeg husker det var mer "slim" og hinner når jeg var ung, nå er jeg 40 år og det er liksom ingenting. Det er en kort mens, bare rent blod. Og ingen forvarsel, ikke vondt i magen, ingenting. Men er det normalt at det ikke er noe annet enn blod som støtes ut? For min del er også fasen fra første dag mens til eggløsning lang (ca tre uker).

Jeg har hatt en tidlig ultralyd en gang helt tidlig i et svangerskap, og da så slimhinnen for tynn ut til å være gravid fikk jeg beskjed om (endte i MA).

Noen tips til å evt tykne slimhinnen bedre?
Har Pcos så min menstrusjon er kort og ikke så slimete. Har målt slimhinnen under syklus og den er i fra 3 mm til 8 mm ved eggløsning.
Ser ikke noe til el slim heller. Har ikke barn i fra før og prøver nå igjennom ivf.

Alt av medisin for å tykne livmorslimhinne er reseptpliktige. Så hadde snakket med en gyn og fått fertilitetssjekk. Kanskje Letrozol kan hjelpe for å få kortere syklus (2 uker og ikke 3). Progesteronstøtte etter el for å få lengre luthelfase om den er under 10 dager.

Dem kan nok svare mer ut i fra hva du trenger
 
Har prøvd nå i 2 år og aldri fått slimhinne tykkere ved hjelp av kosttilskudd eller andre medisiner som fås kjøpt på apoteket :smiley-ashamed004
 
Har prøvd nå i 2 år og aldri fått slimhinne tykkere ved hjelp av kosttilskudd eller andre medisiner som fås kjøpt på apoteket :smiley-ashamed004
Takk for svar! Jeg opplever heller ikke EL slim som før, må grave etter gull :bag: Men slik var det altså ikke før :( Så det lover jo ikke godt.. Siden vi har barn fra før og er såpass oppi årene er ikke ivf et alternativ for oss :shy::Heartred ønsker dere masse lykke til med det!

Men så greit du sier dette med kosttilskudd, for jeg har kjøpt litt av hvert (som jeg ikke har merket noe av), i dag kom jeg over noe nytt, hva var nå det igjen.. Original Silicea Gel het det. Men ja hvor mye penger skal man kaste etter udokumentert medisin/kosttilskudd.

Har du forresten regelmessig eggløsning (om enn lang latensfase) selv med pcos?

Skulle ringe Spesialistsenteret for kvinner i dag for sjekk, men de hadde høstferie denne uka. Så da får en smøre meg med tålmodighet. Takk for tips!!
 
Last edited:
Har passert 40 og hadde tjukke fine slimhinner og masse egg , mer enn vanlig. Tror det er veldig forskjellig , men det det finnes vel noe for å tykne slimhinna mer . Hadde hørte med gu eventuelt.
 
Back
Topp