Livmorkanten

mamma09og10

Elsker forumet
Kjenner dere livmorkanten, og hvor? 
Her kjenner jeg den i navlehøyde allerede, trodde det var alt for tidlig når man er 14+0 ....

Min er også nesten i navlehøyde. I forgie svangerskap var den i navlehøyde i uke 23. Er 2 mann her:-)

Da er det vel ikke unormalt :)

Jeg føler meg så teit, for jeg klarer ikke kjenne sånt jeg... Klarte det ikke sist og klarer det ikke nå.

Kjenner livmorkanten jeg også. Her er toppen av livmoren min midt mellom skamben og navle. Er snart 12 uker:-)

Den kjennes best på morgenen på meg...Forsøk å klem på magen når du fortsatt ligger i senga...Start ved navlen og gå nedover mot skambeinet..Du vil da kanskje kunne kjenne at d plutselig blir hardt,er liksom en kant der...Det er livmorkanten...Men vi er jo forskjellige, noen har vel livmor liggende lenger inne i magen :)

mamma09og10 skrev:
Den kjennes best på morgenen på meg...Forsøk å klem på magen når du fortsatt ligger i senga...Start ved navlen og gå nedover mot skambeinet..Du vil da kanskje kunne kjenne at d plutselig blir hardt,er liksom en kant der...Det er livmorkanten...Men vi er jo forskjellige, noen har vel livmor liggende lenger inne i magen :)

Haha, du skulle kjent på magen min om morgenen! Godt mulig det er livmora jeg kjenner da faktisk, men det er jo helt absurd, for da føles det ut som en ball, men hvis det er livmora mi så er den rett under navlen... Skal den kjennes ut som en ball????

Jeg synest også dette er veldig vanskelig... men kunne i uke 10 kjenne en kant et par cm over skambenet.....  likevel påstod legen på UL i uke 10 at livmoren ikke ville komme opp fra bekkenet på leeenge ennå! Er det forskjell på bekkenet og skambenet? Jeg mener: er ikke skambenet det øverste benet framme av bekkenet? Uansett: jeg tror jeg kjenner livmoren 8-10 cm under navlen nå i uke 13.

Back
Topp