livmorkanten?

2 blå 2 rosa

Betatt av forumet
ser dere skiver litt om livmorkanten, og at på noen av dere har den kommet over skambeinet.

jeg er 12 uker på vei, og livmorkanten er midt på navelen min. ser det kjempe godt når jeg ligger. er det vanlig i uke 12?

Min har også nådd navlen, kanskje det har noe å gjøre med at dette er tredje gang (ser du også venter nr 3) ? Jeg tror  kanskje at jeg kan være litt lenger på vei enn det jeg har gått ut fra, men det er kun snakk om dager i såfall.

Hvordan klarer dere å kjenne hvor den ligger?
Dette blir mitt 3. barn (6. graviditet), og har jeg fett på magen fra før.
Magen har blitt rundere, men kjenner ikke livmoren, tips hvordan jeg kan finne den?
Tør faktisk ikke presse for hardt inni magen med fingrene....

once more skrev:
Magen har blitt rundere, men kjenner ikke livmoren, tips hvordan jeg kan finne den?

Jeg presser ikke i det hele tatt. Du kjenner den best om morgenen når du ligger på ryggen i senga. Da er magen flatest og livmoren hard. Jeg kjenner den helt tydelig. Nå kjenner jeg den ellers på dagen også, når jeg legger meg på ryggen, men i starten kjente jeg den kun på morgenen.

Men det er jo individuelt når man kjenner den og om man kjenner den tydelig, det har også noe med hvordan man bærer livmoren.

legg deg på rygg, trekk magen godt inn. så trur jeg du kan se og kjenne den godt, om den er kommet langt opp

Fitness skrev:

once more skrev:

Jeg presser ikke i det hele tatt. Du kjenner den best om morgenen når du ligger på ryggen i senga. Da er magen flatest og livmoren hard. Jeg kjenner den helt tydelig. Nå kjenner jeg den ellers på dagen også, når jeg legger meg på ryggen, men i starten kjente jeg den kun på morgenen.

Men det er jo individuelt når man kjenner den og om man kjenner den tydelig, det har også noe med hvordan man bærer livmoren.

Nå må jeg si at det første jeg gjør om morgen er å tisse :) Før jeg har gjort det kjenner jeg at magen er hard, men tror det er mest blæra.
Og jeg  vet også at jeg har en bakovervend livmor, så godt mulig at den kjennes mye senere da. Men skal prøve litt å finne den :)

Back
Topp