Livmorhalssvikt 32+6

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Hei,

Jeg skulle på oppfølging på grunn av dobbelt livmor, og fikk i dag påvist livmorhalssvikt. Livmorhalsen er på kun 6 mm, og jeg legges derfor inn til observasjon i første omgang i et døgn.

Noen som har erfaring med lignende og hvordan gikk det?

Ble du mange dager på sykehuset hvis det var før uke 34?

Sikkert en del tråder på dette tidligere, men ikke orket å Google så mye enda ❤️

Jeg ble innlagt 33+2, med småblødning, premature rier (svake) og livmorhalsen var på ca 17mm. Var på sykehuset noen dager, fikk lungemodningssprøyter og riehemmende medikamenter. Når jeg passerte 34+0 gjorde de ikke noe mer, og dro hjem med 13mm livmorhals. Holdt barnet inne til 35+6, så det endte bare godt. Men du er jo kommet lengre i modningsfasen da..

Vi var 4 uker på sykehuset med lillesøster født 32+3. Men det var mest fordi vi måtte vente til hun ble "gammel" nok (Tyskland har andre retningslinjer for premature). Hun hadde sonde noen dager, men ingen andre problemer. Hun måtte ut pga jeg fikk rier hun ikke tålte.

Storebror kom 34+2 etter for tidlig vannavgang 33+5. Han hadde ingen problemer, vi bare ventet til han og ble gammel nok.

Begge rakk 2 runder med lungemodning før de kom.

Håper alt går bra med deg i fortsettelsen!

Jeg ble innlagt 33+2, med småblødning, premature rier (svake) og livmorhalsen var på ca 17mm. Var på sykehuset noen dager, fikk lungemodningssprøyter og riehemmende medikamenter. Når jeg passerte 34+0 gjorde de ikke noe mer, og dro hjem med 13mm livmorhals. Holdt barnet inne til 35+6, så det endte bare godt. Men du er jo kommet lengre i modningsfasen da..
Takk for at du delte din erfaring. Livmorhalsen var lenger igjen nå, så får lov til å dra hjem. Krysser fingrene for at lille holder seg inne en stund til ❤️

Vi var 4 uker på sykehuset med lillesøster født 32+3. Men det var mest fordi vi måtte vente til hun ble "gammel" nok (Tyskland har andre retningslinjer for premature). Hun hadde sonde noen dager, men ingen andre problemer. Hun måtte ut pga jeg fikk rier hun ikke tålte.

Storebror kom 34+2 etter for tidlig vannavgang 33+5. Han hadde ingen problemer, vi bare ventet til han og ble gammel nok.

Begge rakk 2 runder med lungemodning før de kom.

Håper alt går bra med deg i fortsettelsen!
Tusen takk - og takk for at du delte din erfaring. Fint at det gikk bra med begge ❤️

Ble også lagt inn og fikk lungemodning i 2 omganger. Ble holdt på sykehuset til uke 34 siden de da ikke stopper fødselen. Mini holdt seg inn til 38+3 :)

Back
Topp