Livmorhalsen

emje92

Juni2014 <3
Sommerfuglene <3
Noen her innom som vet om livmorhalsen kan endres lengde iløpet Av dagen? at ene dagen er den på 5 cm og andre ganger kan den være på 3 cm ? Gynokologen sa dette skjønner dere. Men har aldri hørt om det selv. Min var på 3,3 cm :o flere som har målt og fått noe alla de samme målene hvor ting har gått bra? Hatt mye kynnere

Her varierer den veldig. Spørs hvor mye kynnere jeg har i løpet av dagen. Plutselig kan den være lang igjen på morran etter. Her er det barn nr fire så gubben har fått litt "opplæring" av jordmødrene i løpet av alle svagnerskapene, han må bare bruke hansker og ikke drive dær når riene er startet. Kjekt med sin egen hjemme "gynekolog"hehe. Vel å merke, han driver ikke å tukkler oppe i dær altså, av og til etter sex feks så kjenner han etter at det ikke har forendres seg for mye der oppe bare. Han fikk god veileding av ei jordmor med nr to og hun forklarte han hva han skulle kjenne etter og hvor han skulle kjenne. Mest for det jeg ble så alt for tidlig moden med henne og risikoen for styrt fødsel var veldig på banen, og med to timers reisevei til sykehus så valgte jordmor å veilede litt. De er ikke så gla i at menna skal drive å kjenne etter oppi der vet jeg for de fleste vet ikke hva de skal kjenne etter. Men hun viste han og forklarte han og han kjente det samme som hun mens jeg var på kontroll. Risikoen med nr to var at jeg alt hadde åpning i uke 32 og masse kynnere. Pluss at gubben plutselig fikk diabetes type en to uker før nr to kom til så det var greit at han kunne forsikre meg etter sex om at alt var som det skulle etterpå. For jeg fikk mye. Kynnere og mensmurringer etterpå. Ble langt dette, men som jeg har forstått det på jordmor og gyn så kan og gjør livmorhalsen forandringer heleveien for så å gå tilbake. Men jeg aner ikke om dette gjelder åpning også altså.:-)

Takk for utfyllende svar. Indre mormunn oppi toppen der var tett og tappen i skjeden var helt lukket. Så ingen åpning takk og lov :) men bare lurte på om selve halsen kunne endres i lengde. For han gynokologen mente det :o

Det kan den ! Jeg har vært på kontroll for det fordi gynekologen mente den var for kort , kom på sykehuset dagen etterpå og da var den fin etter en god dag hvile :) ikke noe å bekymre seg for :)

Det kan den ! Jeg har vært på kontroll for det fordi gynekologen mente den var for kort , kom på sykehuset dagen etterpå og da var den fin etter en god dag hvile :) ikke noe å bekymre seg for :)
Okei :) hvor labg var den før og etter? Min var på 3,3 cm. Og hvorfor endret den lengde ?:o

Lengden på LMH kan endres, og det på kort tid. :) Det er også stor forskjell på de som måler. Store feilmål ute og går. ;) Man må også måle den når man legger press på den for å se om den gir etter for press, og om det er såkalt nebbing; altså om den åpner seg som et nebb fra innsiden. Vi har alle forskjellig utgangspunkt, men varselslampene bør gå av dersom man ser at LMH forkortes på kort tid.

Lengden på LMH kan endres, og det på kort tid. :) Det er også stor forskjell på de som måler. Store feilmål ute og går. ;) Man må også måle den når man legger press på den for å se om den gir etter for press, og om det er såkalt nebbing; altså om den åpner seg som et nebb fra innsiden. Vi har alle forskjellig utgangspunkt, men varselslampene bør gå av dersom man ser at LMH forkortes på kort tid.
Gynokologen la press på magen for å se om den endret seg noe han sa den ikke gjorde :) så da mener dere at keg ikke treng er å bekymre meg for at jeg skal føde i nærmeste fremtid ? Da den var lukket i begge ender og ingen nebb ?

Gynokologen la press på magen for å se om den endret seg noe han sa den ikke gjorde :) så da mener dere at keg ikke treng er å bekymre meg for at jeg skal føde i nærmeste fremtid ? Da den var lukket i begge ender og ingen nebb ?

Det høres veldig betryggende ut! :)

Det høres veldig betryggende ut! :)
Men synes bare 3,3 cm hørtes lite ut. Men bør krg sjekke den igjen om en liten tid. Grunnen til at jeg sjekket den var pga mye kynnere -.-

Gjennomsnittlig i uke 22-24 er 4-5 cm. Etter det går det nedover, men det skal gå gradvis.

Men jeg sniker litt fra juni da dere er litt lengre. Er bare 22 uker straks

Men jeg sniker litt fra juni da dere er litt lengre. Er bare 22 uker straks

Jeg ser det. :) Min LMH var 4,5 cm i uke 21. I uke 23 var den 2,2 cm. Det var bekymringsverdig, og jeg fikk beskjed om å ta det litt mer med ro. I uke 27 var den 1,2 cm med nebbing i tillegg til premature rier. Da ble jeg innlagt og fikk riehemmende drypp og lungemodningsprøyter.

Dersom LMH din er stabil og kynnerne roer seg hadde jeg ikke bekymret meg. Men du kan jo spørre om du kan få komme til en ny kontroll om to uker for å sjekke ståa da. :)

Jeg ser det. :) Min LMH var 4,5 cm i uke 21. I uke 23 var den 2,2 cm. Det var bekymringsverdig, og jeg fikk beskjed om å ta det litt mer med ro. I uke 27 var den 1,2 cm med nebbing i tillegg til premature rier. Da ble jeg innlagt og fikk riehemmende drypp og lungemodningsprøyter.

Dersom LMH din er stabil og kynnerne roer seg hadde jeg ikke bekymret meg. Men du kan jo spørre om du kan få komme til en ny kontroll om to uker for å sjekke ståa da. :)
Skal inn den 3 mars. Så da kan jeg se hvordan ståa er! Men som hun skrev over at livmorhalsen kan endte lenge. Har hatt en del kynnere i går/dag så kan sikkert ha noe å si. :o

Skal inn den 3 mars. Så da kan jeg se hvordan ståa er! Men som hun skrev over at livmorhalsen kan endte lenge. Har hatt en del kynnere i går/dag så kan sikkert ha noe å si. :eek:

Dersom kynnerene ikke avtar bør du ikke nøle med å få en ny sjekk. Jeg merket at mine kynnere var veldig stillingsavhengige. Det kan hjelpe å legge seg, snu deg litt og se om de avtar da. :)

De blir borte hvis jeg endret stilling. Regner med at du mente at de må avta hvis man endrer stilling ?

De blir borte hvis jeg endret stilling. Regner med at du mente at de må avta hvis man endrer stilling ?

Ja det jeg mener. :) finn den stillingen som minst trigger kynnere. :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Liggi på sofaen nå og vært rolig. Men jeg må spørre. Kan man få ekstra kynnere hvis man er forstoppet eller har luft i magen? Kjentes ut som jeg måtte slippe ut litt luft i ste, men kom ingenting men istede kom det en smetefri kynne istede. Hvis hvis kynnere kan komme av hard mage så forstår jeg hvorfor jeg er plaget med det :)

Okei :) hvor labg var den før og etter? Min var på 3,3 cm. Og hvorfor endret den lengde ?:o
Husker ikke nøyaktig jeg men den var 2,6-7-8 eller noe ! Hadde masse kynnere den dagen og var skikkelig stressende på jobb! Dagen etterpå var den rundt 3,3-4-5 og da var det ikke noe bekymring! Jeg har akkurat vært en uke i new York og jobber fullt fikk beskjed leve som vanlig! Så ville ikke tenkt på det! Men bekymrer det deg så ta en sjekk til! De er veldig nøye med å måle livmorhalsen din

Husker ikke nøyaktig jeg men den var 2,6-7-8 eller noe ! Hadde masse kynnere den dagen og var skikkelig stressende på jobb! Dagen etterpå var den rundt 3,3-4-5 og da var det ikke noe bekymring! Jeg har akkurat vært en uke i new York og jobber fullt fikk beskjed leve som vanlig! Så ville ikke tenkt på det! Men bekymrer det deg så ta en sjekk til! De er veldig nøye med å måle livmorhalsen din
Kan også være feilmål. Halsen var litt buet så seg :o vet ikke om det er normalt eller sånn den er innimellom :p

Back
Topp