Livmorhalsen

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hei! 

Noen som har peiling på livmorhalsen?

Min ble målt på ultralyd til å være 3,02 cm i uke 18 (er nå i uke 20), fikk da beskjed om at dette var helt normalt og ikke noe å tenke på.

I dag snakket jeg med jordmoren min og hun sa hun hadde mottatt papir på at livmorhalsen min var "bare" 3 cm, og dette mente hun var litt lite.

Noen som har erfaringer med dette? Ble usikker når sykehuset sier dette er helt normalt, men jordmor sier jeg må være obs på dette.

Er 2. gang jeg er gravid, og aner ikke hvilken lengde jeg hadde på den under sist svangerskap (tror ikke den ble målt da)..

Vet at 2.5 cm er for lite og at man da må holde seg mye i ro resten av sv.skapet.
Har du googlet litt på det? 
Mener å ha hørt at 3-4 cm er normalen :)

"de fleste målinger ligger mellom 3-4 cm"
svar på et spm her inne på Babyverden :)

immababy skrev:
Vet at 2.5 cm er for lite og at man da må holde seg mye i ro resten av sv.skapet.
Har du googlet litt på det? 
Mener å ha hørt at 3-4 cm er normalen :)

"de fleste målinger ligger mellom 3-4 cm"
svar på et spm her inne på Babyverden :)

Ja, har lest litt og sett at mellom 3-4cm er normalt. Min var lukket fikk jeg beskjed om på ultralyden. Men har hatt en del kynnere de siste ukene, så må ofte sette meg ned for å stoppe dem..

Men alltid greit å spørre selv, og ikke lese på alle disse rare stedene på nettet. Er så mye rart som står der ;)

Siden JM sier at det kan være litt lite er vel fordi lengden ligger på et minimum, altså akkurat innenfor normalen ... ? 
Hadde din JM vært bekymret hadde hun nok sagt mer enn at det bare var litt lite ...
Tror bare du skal ta det med ro :)
Eventuelt så kan du sjekke på nytt etter noen uker for å se om alt er ok? 

immababy skrev:
Siden JM sier at det kan være litt lite er vel fordi lengden ligger på et minimum, altså akkurat innenfor normalen ... ? 
Hadde din JM vært bekymret hadde hun nok sagt mer enn at det bare var litt lite ...

Ja, satser på det går fint. Hadde sikkert fått oppfølgingstimer om de var veldig bekymret.

Men ble litt bekymret når hun sa det var litt lite og at "du burde kanskje holde deg i ro, for vi vil vel ikke ha noen fødsel de kommende ukene".

Men hadde hun vært oppriktig bekymret hadde jeg vel fått beskjed om å komme til en time, og ikke tatt dette over telefon. Hun hadde vel også sykemeldt meg eller bedt meg holde sofaen om det var så "unormalt". :)

Havfruen88 skrev:

immababy skrev:

Ja, satser på det går fint. Hadde sikkert fått oppfølgingstimer om de var veldig bekymret.

Men ble litt bekymret når hun sa det var litt lite og at "du burde kanskje holde deg i ro, for vi vil vel ikke ha noen fødsel de kommende ukene".

Men hadde hun vært oppriktig bekymret hadde jeg vel fått beskjed om å komme til en time, og ikke tatt dette over telefon. Hun hadde vel også sykemeldt meg eller bedt meg holde sofaen om det var så "unormalt". :)

Du kan jo ta din egen forhåndsregel - ikke løfte mye, overanstrenge deg m.m. :)
Men som du sier  - hadde JM vært veldig bekymret hadde hun nok kommet med konkrete råd til deg og satt deg opp på oppfølging .. :)

immababy skrev:

Havfruen88 skrev:

immababy skrev:

Du kan jo ta din egen forhåndsregel - ikke løfte mye, overanstrenge deg m.m. :)
Men som du sier  - hadde JM vært veldig bekymret hadde hun nok kommet med konkrete råd til deg og satt deg opp på oppfølging .. :)

Ja, har planer om det! Skal se an situasjonen framover. Om jeg plagges mye med kynnere og lignende, skal jeg ta en prat med jordmoren min. Ble så paff i telefonen i dag at jeg glemte å spørre om ting jeg sitter å lurer på nå ;)

Back
Topp