Livmorhalsen

enda.en.skatt

Elsker forumet
*MIA*
Hvor lang skal denne vere under graviditet?
Min var 2,5 cm.. Er ikke dette litt lite?
Ble sjekket grunnet rier og blødning.. Var IKKE åpen elle moden :)

Hørtes litt kort ut til at du er nesten 26 uker på vei. Min var rundt 4 cm på samme tid :)

Den skal normalt sett og optimalt sett være på over 4cm meeeen, med 2.5 cm lang så skal du bare hvile mye å ikke løfte noe, eller holde deg i ro så en ikke fremkaller mer kynnere/rier.

ja det er ganske lite. Min ble målt til 2,3cm i uke 23, og da sa hun at den var veldig kort, og at jeg mest sannsynlig ikke kom til å gå til termin. 
vel, nå gjorde jeg det.. til og med 5 dager over..

Jeg ble målt til 21 mm da jeg var 33 uker på vei - fikk beskjed om at det såvidt var innenfor normalen, men ingen akutt fare for fødsel med mindre jeg fortsatte med kynnere... fikk beskjed om å ta det med ro, og å forsøke å unngå ting som fremprovoserte kynnere, og å ta kontakt med fødeavdelingen dersom jeg fikk kynnere som ikke gav seg...

Jeg klarte ikke å unngå kynnere - fikk til og med kynnere av å gå på toalettet, så når jeg fikk bronkitt var slaget tapt, og snuppa kom  uke 35+5... 

Godt å lese at jeg er innafor normalen! Har vært rolig i helgen så håper hun holder seg inne i vertfall 10 uker til :-)

du er vel ikek innenfor normalen, da den burde være hvertfall 1cm lenger, men det trenger ikke bety prematur fødsel. Bare vær obs på å ikke løfte mye tunge ting og slikt. :)

Noen sier alt over 2, noen 2,5 og andre 3 cm!
Tar det veldig med ro1 Har fått beskjed om å ikke ha samleie, ikke løfte, og viktigest av alt IKKE stresse.. Så jeg baker og ligger på sofaen! late lange dager :-)

Back
Topp