Livmorhalsen

enda.en.skatt

Elsker forumet
*MIA*
Hei!
Som noen kanskje har lest hadde jeg en kraftig blødning på torsdag og rie aktivitet.. Har bare spottet brunlig etter dette :-) Tar det veeeldig med ro slik at prinsessa ønsker å holde seg i magen en stund til!

Men, når sjokket hadde lagt seg kom jeg på noe legen sa.. Livmorhalsen var 2,5 cm.. Men IKKE moden..
Skal tilbake til måling 28.mars om det ikke blir forandringer som gjør at jeg må inn før.

Dere som har målt livmorhals.. Hva låg deres mål på?

Min var på 4.4 cm. Mener de sa at alt over 2cm var bra, men skal ikke si det 100% sikkert.

Min var 5cm når jeg var å målte igår. Den har vært det samme på begge målingene :).

min var 4 cm på torsdag og litt lengre idag tror det var ca 5 jeg :)

Alt over 2 eller 2,5 cm er normalt, husker ikke helt. min har ligget på rundt 3 cm hver gang den har blitt målt dette svangeskapet, men hadde begynt å åpne deg litt for to uker siden. Sist var den 17 mm i uke 30 og 13 mm 8-9 timer før babyen kom i uke 34.

Min har vært stabil på 4,1 cm. Har fått beskjed om at så lenge den er 2,5 cm eller mer så er det ingenting å bekymre seg for. Men godt at du blir fulgt opp da, du hadde jo en skremmende opplevelse! Er litt for tidlig å bli født enda.

Jeg bare lurer: er det normalt at man får målt livmorhalsen? Har ikke vært et tema i mine to svangerskap iallefall... Eller er det bare ved komplikasjoner i svangerskapet de måler?

Aldri målt hos meg heller.

Den blir bare målt hvis det er noe som tilsier at den kan være forkortet. Sist svangerskap kom jeg inn på sykehuset pga en liten blødning så da målte de den, ganske tilfeldig egentlig. Denne gangen blir jeg fulgt opp med jevnlig kontroll av livmorhalsen fordi jeg fødte tidlig sist og noe av årsaken til det var livmorhalsen.

Skummelt da! Jeg har kort livmorhals, og hadde det i forrige sv.skap også. Men den var ikke moden, og er de theller ikke nå. Går på ekstra kontroller da. Sist var den 2,1 fra uke 25 og nå er den 2,2. Men sist gikk jeg overtid, og var ikke engang moden da de satt meg igang. MEN, når jeg ble igangsatt med ballongkateter (som skal sitte i i 24 timer), så datt det ut etter 1,5 time. Det hadde det mest sannsynlig ikke gjort om jeg hadde lengre livmorhals.

Takk for svar!
Har vært rolig i helgen og ikke flere blødninger :) Skal til jordmor i morgen. Blir godt å snakke litt ut og spør om ting jeg ikke kom på når ting skjedde så fort på torsdag :-)

Håper dere andre har hatt en skjønn helg :-)

Jeg har livmorhals på 14 mm, og er veldig moden. Har fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro, og er inne til kontroll på føden jevnlig.Ble oppdaget pga premature rier. Ble da lagt inn med drypp for å stoppe fødselen for ca en mnd siden. På innleggelsesdagen var ikke livmorhalsen mer enn 8 mm, og jeg hadde 9 mm åpning. Dette lukket seg heldigvis etter en tid på sykehuset, og jeg fikk reise hjem.

Back
Topp