Livmorhals 2.5 cm. Hvor lenge til fødsel?

Guttemamma123

Andre møte med forumet
Heisann kloke damer.
Kommer fra svangerskapskontroll nå og livmorhalsen er målt til 2.5 cm. Går gravid med tvillinger og regner med at de kommer litt før tiden. For 2 uker siden var livmorhalsen over 3 cm og i dag 2.5. Håpte på å treffe på noen som har erfaring. Hvor lang tid kan jeg regne med at det går til fødsel?Hvor fort går det nedover?Begynner å bli utolmodig... Veldig nedpress, men ingen andre tegn til fødsel. Med førstemann hadde jeg ingen tegn før vannet fosset ut.

Tror det der varierer veldig. Finnes jo de som går lenge med litt åpning til og med.:) Men med tvillinger er jo sannsynligheten for at fødsel starter tidligere stor.:)

Kan fint gå helt til termin med 2,5 cm livmorhals. Den kan også bli drastisk forkortet ila kun et par timer, så det er umulig å si.

Hei [emoji2] jeg har 22mm livmorhals og regner ikke med å føde før tiden. Sist gang fikk jeg stoppet fødselen i uke 32+2 , avflatet (=0) livmorhals og 2cm åpning, gikk helt til 39+4 til tross for mange kjerringråd ‍♀️ men nå er det jo noe helt annet med tvillinger og ekstra press på livmorhalsen så det kan jo fort bli før [emoji2] lykke til!

Hos meg er der helt avflata og 2 cm åpning. Gått med det i 6 uker.

Sist va det helt lukket og 3,5cm 2 timer før ungen va ute.

Så umulig å si desverre :)

36+3. Jeg har 1 cm livmorhals og 2 cm åpning. Fikk beskjed om at sjansen for at han kom før var like stor som om jeg gikk til termin. Det hadde med andre ord ikke betydning. Vet ikke om det er annerledes med tvillinger da :)

Jeg har 9mm lang livmorhals nå. I uke 30+4 med tvillinger.
De sier det kan slå begge veier, så umulig å si.
For min del håper jeg de holder seg inne en god stund til. :)

Lykke til med sisteinnspurten :)

Back
Topp