Livmoren

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Er det noen som kjenner toppen av livmoren enda? Hørt at flergangsfødende kan kjenne kanten før uke 11-12. Er veldig i tvil selv, så er isåfall kun antydning til toppen av livmorkanten som er på vei opp av bekkenet her;)
Synes det er så gøy når en kan begynne å kjenne og se den harde og ordentlige babymagen❤
 
Jeg kjente den første gang da jeg var 9+4. Men det er ikke alltid like lett å kjenne den. I går var den vanskelig å kjenne, i dag veldig tydelig. Er 10+2 i dag.
 
Kjenner nada...men er bare 9+4 og førstegangs, så får vel bare smøre meg med tålmodighet... :p
 
Hvordan tør dere å kjenne selv:p?
Er jo 3.gang på meg så vet hvor hardt jordmor el lege kjenner for å kjenne etter den men tror ikke jeg tør selv. . Selv om jeg har lyst til å kjenne haha :p
 
Veldig usikker på om jeg kjenner noe. Kjenner etter på morgen, men vet ikke helt om det er den jeg kjenner :p Er 8+2 og det er 8,5 mnd siden sist jeg var gravid.
 
Dette skjønte jeg ingenting av sist gang, hverken i svangerskapet eller etterpå da jm på barsel prøvde å vise meg hvordan hun kjente at den var sammentrukket:) har prøvd nå, kjenner absolutt ingenting:p
 
I dag kjente jeg ihvertfall livmoren! :D Jeg har vært usikker tidligere, men i dag var det tydelig. Er 10+2 i dag. Første gang kjente jeg den ikke før etter 12 uker. :p
 
Hvordan kjenner man på den? Har prøvd å kjenne men tør liksom ikke å trykke så hardt :p
 
Hvordan kjenner man på den? Har prøvd å kjenne men tør liksom ikke å trykke så hardt :p
Babyen ligger godt polstret, så ingen fare. Og du kommer til å bli overasket over hvor hardt jordmor kjenner etter når hun skal måle.
Du kan begynne å trykk i mageområdet og trykke deg nedover mot skambenet. Jeg kjenner den som en slags kant(muskel kant) rett over skambenet.men har aldri hatt muskler som går på langs på den måten der.he he så vet at det er livmoren :)
 
Dette skjønte jeg ingenting av sist gang, hverken i svangerskapet eller etterpå da jm på barsel prøvde å vise meg hvordan hun kjente at den var sammentrukket:) har prøvd nå, kjenner absolutt ingenting:p
Skulle til å svare det samme. Kjente jo på en måte hvor babyhuset sluttet opp mot ribbeina da magen var stor, men fant ikke ut av noe ellers.
 
Babyen ligger godt polstret, så ingen fare. Og du kommer til å bli overasket over hvor hardt jordmor kjenner etter når hun skal måle.
Du kan begynne å trykk i mageområdet og trykke deg nedover mot skambenet. Jeg kjenner den som en slags kant(muskel kant) rett over skambenet.men har aldri hatt muskler som går på langs på den måten der.he he så vet at det er livmoren :)
Vi får tipse de på august at de må kjenne etter nå, så de kan kjenne forandringen om noen uker
 
8
Hvordan kjenner man på den? Har prøvd å kjenne men tør liksom ikke å trykke så hardt :p

Babyen ligger godt polstret, så ingen fare. Og du kommer til å bli overasket over hvor hardt jordmor kjenner etter når hun skal måle.
Du kan begynne å trykk i mageområdet og trykke deg nedover mot skambenet. Jeg kjenner den som en slags kant(muskel kant) rett over skambenet.men har aldri hatt muskler som går på langs på den måten der.he he så vet at det er livmoren :)

Det er også slik jeg kjenner den :) Og så kan det være litt ubehagelig akkurat når en treffer livmoren, blir jo litt trykk på blæren også :p
 
Dette skjønte jeg ingenting av sist gang, hverken i svangerskapet eller etterpå da jm på barsel prøvde å vise meg hvordan hun kjente at den var sammentrukket:) har prøvd nå, kjenner absolutt ingenting:p

Ditto, jeg skjønte det ikke da, skjønner det ikke nå. Kjenner og kjenner, men alt er mykt. Men den må være over skambeinet nå, for jeg fant hjertet med doppler i stad et par cm over der (!)...
 
Back
Topp