Livmoren ligger ved åpningen

Vanilla

smell of coffee
Jeg er litt bekymret for å måtte ta keisersnitt etter jeg fikk vite på UL i uke 20 at morkaken ligger for langt nede ved åpningen. Fikk beskjed om at den kan flytte seg oppover etterhvert.
Skal tilbake på UL når jeg er i uke 32.

Noen som har vært borti det samme?

Last edited:
Vet om 2 andre, hun ene venter og skal på ultralyd igjen for å sjekke senere om den har flyttet seg, hun andre flyttet den seg et par dager før fødselen slik at hun fødte vaginalt ;)
Skjønner det kan være dumt med usikkerheten, men det ordner seg nok ;)
Lykke til! :)

Det gjør min også, venter spent på kontrolltimen.. Til meg har alle leger og jordmødre sakt at jeg ikke skal bekymre meg, for det er så liten sannsynlighet for at den ikke vil flytte på seg :)

Regner med at du mener morkaken. :)

Jeg fikk beskjed om det samme og har gjort det i andre svangerskap. Den har heldigvis flyttet seg så det har ikke blitt behov for keisersnitt. Jeg skal også på ny kontroll i uke 32.

Jeg hadde det sånn i første svangerskap. Var på ul i uke 32 og da hadde den flyttet seg opp og alt var bra. Og de sa at det var det vanligste:-)

Jeg fikk beskjed om det samme! At morkaken ligger over åpningen! Veldig ofte flytter den seg! Jeg var hos gynekologen nå fordi jeg har celleforandringer og de sa hun at den allerede hadde flyttet seg! Så jeg trenger ikke tenke på keisersnitt !!og det er veldig vanlig! Ville ikke bekymret meg så mye;) går nok bra :)

Fikk beskjed om det samme på OUL i uke 18, skal tilbake i uke 32 for en ny sjekk, men hun antok at den ville flytte seg, var heller ikke så mye det sto om :)

Regner med at du mener morkaken. :)

Jeg fikk beskjed om det samme og har gjort det i andre svangerskap. Den har heldigvis flyttet seg så det har ikke blitt behov for keisersnitt. Jeg skal også på ny kontroll i uke 32.

Ops Morkaken selvfølgelig:)

Jeg har det samme, min er helt over åpningen men satser på at den flytter seg :)
Hadde 3 uker med blodig utflod, mest sannsynlig pga. morkaka men det ga seg heldigvis i uke 18 :)
På lørdag skal jeg på privat ultralyd og skal høre der om den har flytta seg.

Min var plantet fullstendig over åpningen og gynekologen som sjekket meg i da jeg var 15 uker sa han hadde liten tro på at morkaken ville flytte seg i mitt tilfelle. På ordinær UL ved 19 uker viste det seg at den har flyttet seg! Kun 1% opplever å ha morkaken i veien ved fødsel :)

Jeg er litt bekymret for å måtte ta keisersnitt etter jeg fikk vite på UL i uke 20 at morkaken ligger for langt nede ved åpningen. Fikk beskjed om at den kan flytte seg oppover etterhvert.
Skal tilbake på UL når jeg er i uke 32.

Noen som har vært borti det samme?
Jeg er i samme situasjon, skal også på ul i uke 32 å sjekke om den har flytta seg, noe den mest sannsynlig gjør. Visst ikke blir det planlagt ks.. :/

Har det på samme måten, så jeg skal tilbake i uke 32. Blir det keisersnitt så bekymrer det meg ikke noe særlig, har godtatt at nesten ingenting kan planlegges uansett :-) Men som de andre sier, som regel flytter den seg opp. Tenker mest på at jeg gleder meg over at vi skal få se den lille en til gang før fødselen! :-)

Sniker fra mars :-)
Fikk samme beskjed på ultralyd i uke 18, og var nå på ultralyd i uke 32 og morkaka har flyttet seg :-)
Håper din gjør det også :-)

Slik hadde jeg det med mine to forgje svangerskap og på kontroll i uke 32 hadde den flyttet seg og jeg fødte normalt. Så jeg var så innstilt på å få høre det samme nå, men denne gangen lå morkaken ikke veien....

Jeg har også fått beskjeden og skal til bake for skjekk, krysser fingrene for at den har flyttet seg!

Liten update fra meg:) Var på ultralyd i dag og fikk se at morkaka hadde flyttet seg slik mange av dere sa den ville gjøre. Utrolig happy med resultatet og ikke minst var det veldig gøy å se han igjen. Takk til alle som roet meg ned :)
Fint med oppdateringer fra dere andre som også har/hadde samme problem som meg.

Liten update fra meg:) Var på ultralyd i dag og fikk se at morkaka hadde flyttet seg slik mange av dere sa den ville gjøre. Utrolig happy med resultatet og ikke minst var det veldig gøy å se han igjen. Takk til alle som roet meg ned :)
Fint med oppdateringer fra dere andre som også har/hadde samme problem som meg.

Jeg var også på UL igår for å sjekke, og den hadde flyttet seg :) Når fødselen starter så ønsker jeg sikkert at den ikke hadde flyttet seg og det hadde blitt keisersnitt da men, haha

Jeg og har vært, fikk beskjed om at den hadde flyttet seg :)

Back
Topp